GIELISSEN
Corus op de verpakkingsbeurs
De Interpack in Düsseldorf is wereldwijd de grootste beurs op het
gebied van verpakkingen. Niet direct de plek waar je staalproducent
Corus zou verwachten. Toch is het bedrijf tijdens de beurs (21 tot en
met 27 april) nadrukkelijk aanwezig. De business unit Packaging Plus
toont in een opvallende stand de mogelijkheden van Polymer Coated
Steel. Het door Corus ontwikkelde materiaal dat sterker,
gebruiksvriendelijker en beter toepasbaar is dan de traditionele
blikken verpakkingen. De Interpack is dé plek om dit aan de
verpakkingsindustrie én de merkfabrikanten te tonen.
Polymer Coated steel is overigens geen nieuw product. De afdeling
Packaging Plus levert het al enkele jaren aan de verpakkingsindustrie
voor met name voedings- en consumentenmiddelen. Hoewel Corus dus niet
zelf verpakkingen maakt, toonde ze in het verleden op haar stands
voornamelijk blikken eindproducten. Veel bezoekers zagen het bedrijf
daardoor regelmatig aan voor blikkenmaker. Als materiaalleverancier
wil Corus echter samen met merkfabrikanten tot nieuwe
verpakkingsconcepten en toepassingen komen. Gielissen Interiors &
Exhibitions ontwierp op basis van deze doelstelling een opvallende
stand die de innovatieve kracht van Corus benadrukt.
Inspirerend
Onder de titel, To Inspire, is de stand in een aantal segmenten
verdeeld. Naast gedetailleerde uitleg over Polymer Coated Steel, komt
vooral het probleemoplossend vermogen van Corus Packaging Plus naar
voren. Aan de hand van de kernwaarden veilig, duurzaam en veelzijdig
worden oplossingen getoond die Corus voor verschillende fabrikanten
ontwikkelde. Deze proven businesscases geven duidelijk de innovatieve
kracht van Corus weer. Net als concept packaging, een thema waarbij
toekomstige verpakkingsmogelijkheden fabrikanten inspireren tot nieuwe
producttoepassingen. Uiteraard ontbreken ook de blikken toepassingen
niet in de stand.
Creatieve communicatie
Na een intensieve selectie kreeg Gielissen Interiors & Exhibitions de
opdracht om de stand te ontwikkelen en te realiseren. Communication
Director Jan van de Poel: Met name ons communicatieve inzicht in
combinatie met de creatieve uitvoering gaf de doorslag. Daar ligt ook
onze kracht: een stand ontwerpen die aansluit bij de boodschap die een
onderneming wil neerzetten. Om dat voor wereldspelers, zoals Corus, te
mogen doen is iedere keer weer een groot compliment.
Gielissen Interiors & Exhibitions is met ruim 350 medewerkers de
absolute Nederlandse marktleider op het gebied van interieur- en
tentoonstellingsbouw. De vestigingen in Amsterdam, Eindhoven, Helmond,
Deurne en Stuttgart vertegenwoordigen een omzet van ongeveer 50
miljoen Euro op het gebied van standbouw, conceptontwikkeling,
interieurbouw, beurscoördinatie, evenementen en roadshows.
Noot:
Neem voor meer informatie contact op met de heer Paul Koote, Account
Manager van Gielissen Interiors & Exhibitions te Amsterdam, tel. (0)20
581 14 11.
25 apr 05 08:50