FloraHolland
Anjerpromotie: ook bij FloraHolland
FLORAHOLLAND (25 april 2005) - De komende drie jaar richt de
projectgroep Anjerpromotie haar pijlen op Nederland, Duitsland en
Frankrijk. De Nederlandse bloemist vormt dit projectjaar de primaire
doelgroep. Een website, een nieuwe brochure en productpresentaties
moeten de bloemist inspireren tot nieuwe, creatieve toepassingen. De
boodschap luidt dan ook: (Her)ontdek de Anjer! Als start van de
anjerpromotiecampagnes FloraHolland in week 19 is er op alle
vestigingen volop aandacht voor de Anjers. Bij de klokken van
vestigingen Naaldwijk, Rijnsburg, Bleiswijk, Venlo en Eelde worden
kopers verrast met een schitterende productpresentatie welke wordt
ondersteund met foldermateriaal.
Eind april wordt de brochure (Her)ontdek de Anjer! meegezonden met het
bloemistenvakblad 'Bloem en Blad'. De brochure wordt ook gebruikt
tijdens een reeks productpresentaties en -demonstraties bij cash &
carry's die zowel dit voorjaar als komend najaar plaatsvinden.
Hiernaast is er voor de bloemist de website www.dianthus.info
gelanceerd.
De bloemist kan hier - naast creatieve inspiratie - terecht voor
verzorgingstips, veelgestelde vragen en nieuws van het anjerfront.
Moderne snijbloem
Het promotieproject 'Anjer anders bekeken' startte in 1998 op
initiatief van veredelaars, anjertelers en de afdeling Projectbureau
van Bloemenbureau Holland. De anjer wordt hierin gepositioneerd als
een moderne snijbloem, die zich uitstekend laat toepassen in
eigentijdse arrangementen en boeketten.
Voor de komende jaren voorziet het strategisch plan van de
projectgroep in een gefaseerde uitrol van activiteiten.
Achtereenvolgens ligt het zwaartepunt in Nederland, Duitsland en
Frankrijk.
Rusland
In Rusland is de afgelopen drie jaar intensief campagne gevoerd voor
de anjer. Met succes. De productkennis van bloemisten is verbeterd en
er wordt nu een breder assortiment verhandeld. Dit jaar worden de
activiteiten in Rusland op een lager pitje voortgezet. Dit gebeurt
door in te haken op reguliere promotieactiviteiten, zoals
handelsondersteuningen en de beurspresentaties van het Bloemenbureau
op LenExpo in Sint-Petersburg (27 t/m 30 april) en Flowers 2005 in
Moskou (1 t/m 5 september). Bovendien gaat er half augustus een
Russische versie van de nieuwe anjerbrochure mee met het
bloemistenmagazine Holland Flower.
Ook in Duitsland hebben de afgelopen jaren activiteiten omtrent de
anjer plaats gevonden. In 2001 lanceerde de projectgroep de website
www.lust-auf-nelken.de. De Duitse media maken hier goed gebruik van.
De daarop aangeboden informatie en productfoto's worden regelmatig
geactualiseerd. In 2007 komt er ook een Franse taalversie. Voor het
eerst zijn dan ook Franse bloemisten het doelwit voor anjerpromotie.
Presentaties en demonstraties
De komende weken worden op diverse plaatsen presentaties en
demonstraties georganiseerd voor bloemisten. Bij de demonstraties
worden bekende arrangeurs de hele dag ingezet om bloemisten te
inspireren om meer met anjers te gaan werken. De presentaties worden
neergezet op een goede plek binnen de cash & carry, zodat de bloemist
deze niet kan missen. Aan een aantal presentaties wordt een speciale
prijsaanbieding gekoppeld.
- 17 april (zondag) demonstratie van 8.00 - 13.00 uur bij Fleuregio,
Hengelo
- 24 april(zondag); demonstratie van 6.00 - 12.00 uur bij Basic &
Trends Aalsmeer
- 27 april - 16 mei; presentatie bij Basic & Trends Aalsmeer
- 27 april - 16 mei; presentatie bij Dobbe Flowers Aalsmeer
- 22 mei: (zondag); bruidshow van 8.00 tot 13.00 uur bij Fleuregio
Hengelo
- 31 augustus - 20 september: presentatie bij Basic & Trends Aalsmeer
- 31 augustus - 20 september; presentatie bij Dobbe Flowers Aalsmeer
- 1 - 15 september; presentatie bij Basic & Trends Bleiswijk
Meer informatie over het promotieproject 'Anjer anders bekeken' is
beschikbaar op de website www.flowercouncil.org onder Projectbureau /
Projecten.
---