FNV

Leden bij Carglass beraden zich over mager eindbod

De vakbondsleden bij Carglass beraden zich dinsdagavond in Eindhoven over het eindbod van hun werkgever over een nieuwe cao. Volgens de onderhandelaars van FNV Bondgenoten schiet dat op onderdelen tekort. De knelpunten schuilen in het loonbod en de toeslag voor de medewerkers in het callcentrum van het reparatiebedrijf voor autoruiten.

Het bod betreft 1 procent per 1 april 2005 en 1,25 procent per 1 januari 2006 plus twee eenmalige uitkeringen van een kwart procent per
1 oktober 2005 en een half procent per 1 oktober 2006. Volgens vakbondsbestuurder Ralph Smeets is dat "wel erg mager" gezien het feit dat de werknemers sinds 2004 geen loonsverhoging hebben gehad.

De werkgever wil de toeslag van 10 procent voor de callcentermedewerkers schrappen.

Het pamflet met de uitnodiging voor de ledenvergadering is hier te vinden.