Time : 3:01:18 PM
Date : Friday, April 22, 2005
Sender Name: SEBECO

Tweede uitreiking SEBECO AWARD OOST-VLAANDEREN 2005 in samenwerkingmet de VOKA Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen

Na de succesvolle lancering van de SEBECO AWARD
OOST-VLAANDEREN 2003 en de SEBECO AWARD
WEST-VLAANDEREN 2004, werd er deze maand opnieuw gepeild naar de dienstverleningskwaliteit van het telefonisch onthaal, de klantentevredenheid en de winstgevendheid van de Oost-Vlaamse bedrijven.

De inzet? De prestigieuze SEBECO AWARD OOST-VLAANDEREN 2005.

Na hoeveel beltonen wordt er opgenomen? Weerklinkt de juiste glimlach? Wordt er aandacht besteed aan de aanspreking en de begroeting? Wordt er efficiënt gewerkt? Om op al deze vragen een antwoord te krijgen, organiseerde SEBECO een telefonische vraagronde.

Daarin werden alle aspecten van telefonisch onthaal nauwkeurig onderzocht. Net als SEBECO CALL CENTER weet u dat u als bedrijf slechts eenmaal de kans krijgt een eerste indruk te maken en dat die eerste indruk cruciaal is in de verdere uitbouw van de relatie met elke klant, leverancier, medewerker en zakenrelatie.


- een kwalitatief telefonisch onthaal weerspiegelt onmiddellijk uw inspanningen om de dienstverlening te verbeteren en leiden onmiskenbaar tot klantentevredenheid op procesniveau.
- toegenomen klantentevredenheid op het procesniveau leidt tot toegenomen totale klantentevredenheid.

- een hogere totale dienstverleningskwaliteit of klantentevredenheid leidt tot toegenomen gedragsintenties, zoals een grotere herhalingsaankoopintentie en intentie om het aankoopgedrag te vergroten.

- toegenomen gedragsintenties leiden tot gedragsinvloed, waaronder klantenretentie, positieve mond - tot - reclame reclame,...
- gedragsinvloed leidt vervolgens tot verbeterde winstgevendheid en andere financiële resultaten.

Het belang van het telefonische onthaal valt niet te onderschatten in de huidige bedrijfscommunicatie. Met een pro-actief telefonisch onthaal kunt u immers heel wat servicegerichter werken dan uw concurrenten. De klantvriendelijkheid die elke klant, leverancier, medewerker, zakenrelatie aan uw receptie hoort, straalt automatisch kracht uit doorheen de gehele bedrijfscommunicatie. De weerspiegeling ervan ziet u in uw tastbare en niet-tastbare bedrijfsresultaten. Onder de tastbare bedrijfsresultaten verstaan we onder andere de terugverdienperiode; information economics maakt dan weer deel uit van de niet-tastbare bedrijfsresultaten. Redenen genoeg dus om uw telefonische onthaal optimaal te verzorgen.

Opvallend in deze evaluatie is dat 20% van de receptionisten de gevraagde informatie niet kent. Eenvoudige vragen zoals 'wie is uw algemeen directeur?' of 'wat is de activiteit van uw bedrijf?' is voor sommige al een hele opgave. Antwoorden ???? Veel bedrijfsleiders zijn er zich nog niet van bewust dat de receptie voor een groot deel het imago uitstraalt van het bedrijf naar klanten en prospecten. Een sensibilisering van bedrijfsleiders gekoppeld aan een degelijke telefoonopleiding van de receptie is dan ook een must.

De 20 genomineerde bedrijven werden uitgenodigd op de persconferentie voor de uitreiking van de SEBECO AWARD. Tijdens deze persconferentie werden eveneens de resultaten van de benchmarkstudie bekend gemaakt. Gouverneur André Denys overhandigde de awards aan de drie laureaten:


1. Collitax

2. Vero

3. Willems

Gegevens en contactpersoon: Inge Seghers, SEBECO, Kerkstraat 106, BE-9050 GENT, tel +32 9 223 32 40, info@sebeco.com, www.sebeco.com

URL: (None)
Picture: (None)
Attachments: (None)

Translations: (None)

Tweede uitreiking SEBECO AWARD OOST-VLAANDEREN 2005 in samenwerkingmet de VOKA Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen1

Link to Press Release - NL