Time : 3:01:18 PM
Date : Friday, April 22, 2005
Sender Name: SEBECO
Tweede uitreiking SEBECO AWARD OOST-VLAANDEREN 2005 in samenwerkingmet de VOKA Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen
Na de succesvolle lancering van de SEBECO AWARD
OOST-VLAANDEREN 2003 en de SEBECO AWARD
WEST-VLAANDEREN 2004, werd er deze maand opnieuw gepeild naar de
dienstverleningskwaliteit van het telefonisch onthaal, de
klantentevredenheid en de winstgevendheid van de Oost-Vlaamse
bedrijven.
De inzet? De prestigieuze SEBECO AWARD OOST-VLAANDEREN 2005.
Na hoeveel beltonen wordt er opgenomen? Weerklinkt de juiste
glimlach? Wordt er aandacht besteed aan de aanspreking en de
begroeting? Wordt er efficiënt gewerkt? Om op al deze vragen een
antwoord te krijgen, organiseerde SEBECO een telefonische vraagronde.
Daarin werden alle aspecten van telefonisch onthaal nauwkeurig
onderzocht. Net als SEBECO CALL CENTER weet u dat u als bedrijf
slechts eenmaal de kans krijgt een eerste indruk te maken en dat die
eerste indruk cruciaal is in de verdere uitbouw van de relatie met
elke klant, leverancier, medewerker en zakenrelatie.
- een kwalitatief telefonisch onthaal weerspiegelt onmiddellijk uw
inspanningen om de dienstverlening te verbeteren en leiden
onmiskenbaar tot klantentevredenheid op procesniveau.
- toegenomen klantentevredenheid op het procesniveau leidt tot
toegenomen totale klantentevredenheid.
- een hogere totale dienstverleningskwaliteit of klantentevredenheid
leidt tot toegenomen gedragsintenties, zoals een grotere
herhalingsaankoopintentie en intentie om het aankoopgedrag te
vergroten.
- toegenomen gedragsintenties leiden tot gedragsinvloed, waaronder
klantenretentie, positieve mond - tot - reclame reclame,...
- gedragsinvloed leidt vervolgens tot verbeterde winstgevendheid en
andere financiële resultaten.
Het belang van het telefonische onthaal valt niet te onderschatten in
de huidige bedrijfscommunicatie. Met een pro-actief telefonisch
onthaal kunt u immers heel wat servicegerichter werken dan uw
concurrenten. De klantvriendelijkheid die elke klant, leverancier,
medewerker, zakenrelatie aan uw receptie hoort, straalt automatisch
kracht uit doorheen de gehele bedrijfscommunicatie. De weerspiegeling
ervan ziet u in uw tastbare en niet-tastbare bedrijfsresultaten.
Onder de tastbare bedrijfsresultaten verstaan we onder andere de
terugverdienperiode; information economics maakt dan weer deel uit
van de niet-tastbare bedrijfsresultaten. Redenen genoeg dus om uw
telefonische onthaal optimaal te verzorgen.
Opvallend in deze evaluatie is dat 20% van de receptionisten de
gevraagde informatie niet kent. Eenvoudige vragen zoals 'wie is uw
algemeen directeur?' of 'wat is de activiteit van uw bedrijf?' is
voor sommige al een hele opgave. Antwoorden ???? Veel bedrijfsleiders
zijn er zich nog niet van bewust dat de receptie voor een groot deel
het imago uitstraalt van het bedrijf naar klanten en prospecten. Een
sensibilisering van bedrijfsleiders gekoppeld aan een degelijke
telefoonopleiding van de receptie is dan ook een must.
De 20 genomineerde bedrijven werden uitgenodigd op de persconferentie
voor de uitreiking van de SEBECO AWARD. Tijdens deze persconferentie
werden eveneens de resultaten van de benchmarkstudie bekend gemaakt.
Gouverneur André Denys overhandigde de awards aan de drie laureaten:
1. Collitax
2. Vero
3. Willems
Gegevens en contactpersoon: Inge Seghers, SEBECO, Kerkstraat 106,
BE-9050 GENT, tel +32 9 223 32 40, info@sebeco.com, www.sebeco.com
URL: (None)
Picture: (None)
Attachments: (None)
Translations: (None)
Tweede uitreiking SEBECO AWARD OOST-VLAANDEREN 2005 in samenwerkingmet de VOKA Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen1
Link to Press Release - NL