Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Goed nieuws voor noordzee 100.7 fm en radio 10 gold
Hilversum, 21 april 2005 - De marktaandelen van Noordzee 100.7 FM en Radio 10 Gold zijn gestegen. Dit blijkt uit de vandaag bekend gemaakte luistercijfers van Intomart GFK over de maanden februari en maart. De stations stijgen beide met 0,2% naar respectievelijk 4,7% voor Noordzee 100.7 FM en 5,0% voor Radio 10 Gold.
Talpa Radio Nederland, de verkoop- en marketingorganisatie van Noordzee 100.7 FM en Radio 10 Gold, is met beide zenders nu goed voor een marktaandeel van 9,7%.
Talpa Radio Nederland richt zich met haar twee zenders op de doelgroep vrouwen 20-49 jaar en scoort hierbij een marktaandeel van 12,8%. Noordzee 100.7 FM richt zich op vrouwen 20-34 jaar en behaalt in die groep 9,3%. Radio 10 Gold behaalt in de doelgroep vrouwen 35-49 jaar een marktaandeel van 8,4%. Talpa Radio Nederland realiseert met beide stations bijna een miljoen luisteraars per week in de belangrijke commerciële doelgroep vrouwen 20-49 jaar.
Erik de Zwart, directeur Talpa Radio International: "Ik ben erg blij met wederom een stijging voor Noordzee 100.7 FM. Net als vorige maand zitten we heel goed in de lift. Dit tezamen met een marktaandeel van 5 procent voor Radio 10 Gold geeft nogmaals aan dat we met beide stations een serieuze speler zijn in deze concurrerende radiomarkt".
Noordzee 100.7 FM is het music & entertainment station van Nederland. Noordzee 100.7 FM is in bijna heel Nederland te ontvangen via 100.7 FM, maar in Noord-Nederland via 100.4 FM. Daarnaast is Noordzee 100.7 FM overal in Nederland te ontvangen via de kabel en via Digitenne.
Radio 10 Gold draait de grootste hits en heeft de meeste prijzen. De muziek van toen en nu is gericht op de volwassen luisteraar. Radio 10 Gold is in heel Nederland en ver daarbuiten te ontvangen via AM 1008 en in heel Nederland ook via de kabel.
Kijk voor meer informatie op www.radio10gold.nl en www.noordzeefm.nl. Radio 10 Gold en Noordzee 100.7 FM zijn onderdeel van Talpa Radio International.
//// EINDE PERSBERICHT ////
Noot voor de redactie,