Ingezonden persbericht
Viral game BP Ultimate daagt uit
Green Orange verzorgt online introductie BP Ultimate
Oldenzaal, 21 april 2005
De introductie van een nieuwe brandstof van BP (BP Ultimate) gaat gepaard met
een omvangrijke introductiecampagne. Internet speelt hierbij een belangrijke rol.
Green Orange heeft in opdracht van BP Nederland een viral marketing campagne
ontwikkeld. De drie peilers beleving, boodschap en bereik staan hierbij centraal.
De campagne is onderdeel van een multichannel strategie waarbij ook tv en
radio commercials worden ingezet.
De speciaal ontwikkelde website www.bpultimate.nl speelt met behulp van kleur,
beweging, inhoud en interactie in op de producteigenschappen van de nieuwe
brandstof; meer prestaties, minder vervuiling.
Onderdeel van de site is de viral game waar autorijders uitgedaagd worden om
net als BP Ultimate optimaal te presteren. In de game zijn merkbeleving en
boodschap op effectieve wijze verwerkt. Het viral effect wordt gestimuleerd door
het feit dat een speler andere personen kan uitdagen. Een html mailuitnodiging
op maat daagt de ontvanger uit om een betere prestatie neer te zetten.
Daarnaast is er door ondersteunende commercials op tv en radio en door een
banner campagne aandacht voor de site en de game.
De doordachte combinatie en inzet van internet marketing activiteiten en een
slimme introductiestrategie resulteren in een succesvolle introductiecampagne
van BP Ultimate.
Meer informatie over BP Ultimate: www.bpultimate.nl
Meer informatie over Green Orange: www.green-orange.nl