Gemeentelijke Dienstverlening
Datum: 13/04/2005
Gemeente Soest onderzoekt tevredenheid klanten
De gemeente Soest wil graag weten hoe de inwoners denken over de
diverse vormen van gemeentelijke dienstverlening. Hoe waarderen zij de
dienstverlening en wat verwachten ze op dit gebied van de gemeente
Soest? Daarom vindt van 19 april t/m 18 mei een telefonisch
klanttevredenheidonderzoek plaats. Met de resultaten van het onderzoek
gaat Soest haar dienstverlening verder verbeteren.
Bureau Trendview heeft opdracht gekregen van het gemeentebestuur om
onderzoek te doen naar de klanttevredenheid over de gemeentelijke
dienstverlening. Het gaat daarbij niet alleen om een 'rapportcijfer',
maar ook om beter inzicht te krijgen in wat inwoners van de
gemeentelijke dienstverlening verwachten.
In totaal benadert Trendview 925 inwoners van de gemeente Soest
telefonisch met vragen over de verschillende vormen van gemeentelijke
dienstverlening. Een telefonisch interview duurt ongeveer 10 minuten.
Het gemeentebestuur roept inwoners op om medewerking te verlenen aan
dit onderzoek. Met de resultaten van het onderzoek kan de gemeente zo
gericht mogelijk verbeteringen aan brengen in de dienstverlening. De
dienstverlening kan dan goed worden afgestemd op de wensen van de
klant, waardoor de gemeente efficiënter kan werken.
Enquêteurs van Trendview voeren de telefonische interviews uit tussen
18 april en 19 mei. Uiterlijk 1 juli moeten de resultaten van het
onderzoek door Trendview worden opgeleverd.
© 2004 Gemeente Soest - Disclaimer
Gemeente Soest