Gemeente Soest

Gemeentelijke Dienstverlening

Datum: 13/04/2005

Gemeente Soest onderzoekt tevredenheid klanten

De gemeente Soest wil graag weten hoe de inwoners denken over de diverse vormen van gemeentelijke dienstverlening. Hoe waarderen zij de dienstverlening en wat verwachten ze op dit gebied van de gemeente Soest? Daarom vindt van 19 april t/m 18 mei een telefonisch klanttevredenheidonderzoek plaats. Met de resultaten van het onderzoek gaat Soest haar dienstverlening verder verbeteren.

Bureau Trendview heeft opdracht gekregen van het gemeentebestuur om onderzoek te doen naar de klanttevredenheid over de gemeentelijke dienstverlening. Het gaat daarbij niet alleen om een 'rapportcijfer', maar ook om beter inzicht te krijgen in wat inwoners van de gemeentelijke dienstverlening verwachten.

In totaal benadert Trendview 925 inwoners van de gemeente Soest telefonisch met vragen over de verschillende vormen van gemeentelijke dienstverlening. Een telefonisch interview duurt ongeveer 10 minuten.

Het gemeentebestuur roept inwoners op om medewerking te verlenen aan dit onderzoek. Met de resultaten van het onderzoek kan de gemeente zo gericht mogelijk verbeteringen aan brengen in de dienstverlening. De dienstverlening kan dan goed worden afgestemd op de wensen van de klant, waardoor de gemeente efficiënter kan werken.

Enquêteurs van Trendview voeren de telefonische interviews uit tussen 18 april en 19 mei. Uiterlijk 1 juli moeten de resultaten van het onderzoek door Trendview worden opgeleverd.

© 2004 Gemeente Soest - Disclaimer