Nr 61
14 april 2005
Leverancier call center gemeente een feit
Rotterdam ondertekent contract met HCN
Vanaf 18 april is de gemeente voor vragen en meldingen van het publiek 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken op 0800-1545. Voor deze brede dienstverlening sloot de gemeente vandaag een contract met HCN.
Vandaag tekende de gemeentesecretaris van Rotterdam, Arjan van Gils en algemeen directeur van HCN, Simon Verzijl op het stadhuis het contract. Het contract heeft een looptijd van drie jaar. De keuze voor HCN Het Callcenter Netwerk volgt op een openbaar aanbestedingstraject dat van start ging in oktober 2004.
Gemeente Rotterdam werkt aan betere publieke dienstverlening. Belangrijk onderdeel hiervan is de bereikbaarheid van de gemeente via een centraal publieksnummer. Vanaf 18 april gebeurt dit via het nummer 0800-1545, hét nummer van de gemeente Rotterdam. Hier kan iedereen terecht met vragen over producten en diensten van de gemeente, met meldingen over de buitenruimte en met suggesties of klachten. De zakelijke contacten en contacten over lopende zaken gaan niet via het call center.
Naast de lancering van het telefoonnummer werkt de gemeente aan dienstverlening via internet en de zogeheten Stadswinkels. De eerste Stadswinkels zullen nog dit jaar worden geopend. Het idee achter gemeentelijke diensten en producten via telefoon en internet aan te bieden is dat burgers en ondernemers steeds meer de keuze hebben uit het middel en het moment dat hen schikt. Van de frontoffices www.rotterdam.nl en 0800-1545 kunnen zij 7 dagen per week, 24 uur per dag gebruikmaken.
Noot voor de redactie/
Gemeente Rotterdam