Vanaf 18 april 2005 is de gemeente voor vragen en meldingen van het
publiek 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken op 0800-1545.
Voor deze brede dienstverlening sloot de gemeente vandaag een contract
met HCN.
Woensdag 13 april tekende de gemeentesecretaris van Rotterdam, Arjan
van Gils en algemeen directeur van HCN, Simon Verzijl op het stadhuis
het contract. Het contract heeft een looptijd van drie jaar. De keuze
voor HCN Het Callcenter Netwerk volgt op een openbaar
aanbestedingstraject dat van start ging in oktober 2004.
Gemeente Rotterdam werkt aan betere publieke dienstverlening.
Belangrijk onderdeel hiervan is de bereikbaarheid van de gemeente via
een centraal publieksnummer. Vanaf 18 april gebeurt dit via het nummer
0800-1545, hét nummer van de gemeente Rotterdam. Hier kan iedereen
terecht met vragen over producten en diensten van de gemeente, met
meldingen over de buitenruimte en met suggesties of klachten. De
zakelijke contacten en contacten over lopende zaken gaan niet via het
call center.
Naast de lancering van het telefoonnummer werkt de gemeente aan
dienstverlening via internet en de zogeheten Stadswinkels. De eerste
Stadswinkels zullen in nog in 2005 worden geopend. Het idee achter
gemeentelijke diensten en producten via telefoon en internet aan te
bieden is dat burgers en ondernemers steeds meer de keuze hebben uit
het middel en het moment dat hen schikt. Van de frontoffices
www.rotterdam.nl en 0800-1545 kunnen zij 7 dagen per week, 24 uur per
dag gebruikmaken.
Bron: Bestuursdienst, 14-04-2005
[s?rotterdam.Openbaar_60327.OTAP_RDM Content
ite_250003.Bestuursdienst_250055.Directie
AZ_2029887.Concerncommunicatie_2029890.Nieuwsbericht_2032005.Middelen
en ICT_2032494.Leverancier call cen_2062818]
Gemeente Rotterdam