Time : 5:13:29 PM
Date : Friday, April 15, 2005
Sender Name: AUDIMETRIE
GfK Group neemt NOP World over in de sector marktonderzoek.
Brussel, 15 april 2005
Vanuit het hoofdkwartier van het marktonderzoekbedrijf GfK Group te
Nuremberg, werd op vandaag het persbericht verspreid dat het bedrijf
NOP World integraal werd overgekocht .
GfK verwerft NOP World van het Britse media concern: United Business
Media. De verkoopprijs bedraagt om en nabij de 550 Mio Euro.
Door deze acquisitie zal de omzet van GfK Group uitgroeien boven de 1
miljard Euro. Het aantal personeelsleden zal met 1500 eenheden
versterkt worden.
Door de overname zal GfK zijn positie aanzienlijk versterken op
Amerikaanse, Britse en Italiaanse markt. Tegelijkertijd zal de
positie in de sectoren "Media", "Automotive" en "Health Care"
verstevigd worden.
GfK bekleedt ook in België een centrale rol in de sector van het
marktonderzoek, met name in diverse dochtermaatschappijen zoals
AUDIMETRIE, verantwoordelijk voor het meten van Kijk- en
Luistercijfers (CIM), en SIGNIFICANT GfK, met een sterke positie in
kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek in de sector "Banken",
"Automobiel", "Overheid".
GfK België verwacht dat het door deze versterking op het
internationale niveau, zijn know-how en expertise gevoelig zal kunnen
uitbreiden.
De overname blijft evenwel nog onderworpen aan de goedkeuring door
bevoegde overheden in de Verenigde Staten en in Duitsland.
Bijlagen beschikbaar bij dit persbericht op www.pressreleases.be
Contactpersonen:
Dominique Vancraeynest
Ivo Hendrikx
AUDIMETRIE
02/724 89 11
Johan Schockaert
Kris Vloeberghs
Significant GfK
016/74 24 24
Link to Press Release - NL