Time : 5:13:29 PM
Date : Friday, April 15, 2005
Sender Name: AUDIMETRIE

GfK Group neemt NOP World over in de sector marktonderzoek.

Brussel, 15 april 2005

Vanuit het hoofdkwartier van het marktonderzoekbedrijf GfK Group te Nuremberg, werd op vandaag het persbericht verspreid dat het bedrijf NOP World integraal werd overgekocht .

GfK verwerft NOP World van het Britse media concern: United Business Media. De verkoopprijs bedraagt om en nabij de 550 Mio Euro.

Door deze acquisitie zal de omzet van GfK Group uitgroeien boven de 1 miljard Euro. Het aantal personeelsleden zal met 1500 eenheden versterkt worden.

Door de overname zal GfK zijn positie aanzienlijk versterken op Amerikaanse, Britse en Italiaanse markt. Tegelijkertijd zal de positie in de sectoren "Media", "Automotive" en "Health Care" verstevigd worden.

GfK bekleedt ook in België een centrale rol in de sector van het marktonderzoek, met name in diverse dochtermaatschappijen zoals AUDIMETRIE, verantwoordelijk voor het meten van Kijk- en Luistercijfers (CIM), en SIGNIFICANT GfK, met een sterke positie in kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek in de sector "Banken", "Automobiel", "Overheid".

GfK België verwacht dat het door deze versterking op het internationale niveau, zijn know-how en expertise gevoelig zal kunnen uitbreiden.

De overname blijft evenwel nog onderworpen aan de goedkeuring door bevoegde overheden in de Verenigde Staten en in Duitsland.

Bijlagen beschikbaar bij dit persbericht op www.pressreleases.be

Contactpersonen:

Dominique Vancraeynest
Ivo Hendrikx
AUDIMETRIE
02/724 89 11

Johan Schockaert
Kris Vloeberghs
Significant GfK
016/74 24 24

Link to Press Release - NL