PERSBERICHT - 2005-04-15
Tradeprijs 2005 Toerisme Vlaanderen & Brussel
De Jong Intra Vakanties krijgt prijs voor promotie Vlaanderen
Reisorganisatie De Jong Intra Vakanties heeft de Tradeprijs van
Toerisme Vlaanderen & Brussel toegekend gekregen voor hun inzet ter
promotie van Vlaanderen in al hun uitingen. Dat gebeurde tijdens een
druk bezochte voorjaarsbijeenkomst in het kantoor van Toerisme
Vlaanderen & Brussel in Den Haag, waar de toeristische tradeprijzen
2005 werden uitgereikt door Geertje Bernaerts, directeur Marketing van
Toerisme Vlaanderen.
De jury, die onder leiding stond van Michel de Lijster, hoofdredacteur
Travelmagazine Travelution, kende de Tradeprijs toe aan De Jong Intra
Vakanties vanwege de promotie van Vlaanderen in al hun uitingen. De
brochure Steden telt een 20-tal paginas die Vlaanderen en Brussel
behelzen. De steden Antwerpen, Brussel, Gent, en Brugge worden belicht
maar ook de minder bekende bestemmingen als Leuven, Mechelen en
Oostende komen aan bod.
De brochure Benelux telt hiernaast nog eens 20 paginas die de Vlaamse
regios en de steden behelzen. Door hun unieke invulling met het
gebruik van irreguliere media ter promotie van hun productaanbod
onderscheiden zij zich met recht .
Aan deze toeristische prijs is een prachtig exemplaar van Kuifje
verbonden, een waar collectors item.
Er waren twee andere genomineerden, te weten:
Pharos Reizen voor hun inspanningen richting Vlaanderen. Het eerste
bestaansjaar zetten zij Vlaanderen al echt op de kaart. Naast de
traditionele steden starten zij gelijk al met bestemmingen als Leuven
en Mechelen. Door hun aanbod in themas onder te verdelen scoren zij op
originaliteit.
Vrij Uit voor hun uiteenlopende aanbod in Vlaanderen. Met hun
jaarbrochures Hotels en Bungalowparken dekken zij de steden en de
regios in Vlaanderen. Door naast hun jaarbrochures een aparte
Najaarsbrochure uit te brengen voor de Vlaamse Steden hebben zij aan
de promotie van Vlaanderen een toegevoegde waarde geleverd.
Zij kregen elk een prachtig boek over Vlaanderen.
Noot voor de pers: