MediaPlaza
Met klinkende munt
Beleid, belangen en betaalkansen in 2005
Introductie
Medio 2005 zullen de samenwerkende grootbanken met een nieuwe
standaard voor internet betalingen komen. De verwachtingen omtrent de
standaard zijn groot, met name onder thuiswinkeliers. Ook van de zijde
van de vele betaalinitiatieven wordt geanticipeerd op de nieuwe
standaard: Way2Pay en Tootz hebben bijvoorbeeld al aangekondigd hun
diensten te zullen beëindigen. Over het algemeen heerst het gevoel dat
acceptatie én betaalgemak de gehele populatie internetgebruikers moet
overtuigen om voor deze nieuwe transactiemogelijkheid te kiezen.
Begin 2005 presenteert het Ministerie van Economische Zaken haar
onderzoeksresultaten en advies over Betalen via Nieuwe Media. Het
lijkt erop dat beleid en bankbelangen elkaar begin 2005 gaan raken,
wat belangrijke gevolgen heeft voor het online ondernemen. Reden
genoeg om de drie partijen (overheid, betaalaanbieders en online
ondernemers) bijeen te brengen voor een seminar over deze
veranderingen.
Doelstelling
- De tussenstand: welke betaal- en loyaliteitssystemen zijn voor welk
gebruik geschikt?
- De wens van de consument: waar moet betalen op internet in het
ideale geval aan voldoen?
- De verschuivingen in de markt: wat mogen winkeliers en beleidsmakers
verwachten als gevolg van de nieuw te introduceren betaaloplossing
'Ideal'?
Doelgroep
- Beleidsmakers (overheid)
- (Thuis)winkeliers
- Banken en paymentsolutionproviders