MediaPlaza


Met klinkende munt

Beleid, belangen en betaalkansen in 2005

Introductie

Medio 2005 zullen de samenwerkende grootbanken met een nieuwe standaard voor internet betalingen komen. De verwachtingen omtrent de standaard zijn groot, met name onder thuiswinkeliers. Ook van de zijde van de vele betaalinitiatieven wordt geanticipeerd op de nieuwe standaard: Way2Pay en Tootz hebben bijvoorbeeld al aangekondigd hun diensten te zullen beëindigen. Over het algemeen heerst het gevoel dat acceptatie én betaalgemak de gehele populatie internetgebruikers moet overtuigen om voor deze nieuwe transactiemogelijkheid te kiezen.

Begin 2005 presenteert het Ministerie van Economische Zaken haar onderzoeksresultaten en advies over Betalen via Nieuwe Media. Het lijkt erop dat beleid en bankbelangen elkaar begin 2005 gaan raken, wat belangrijke gevolgen heeft voor het online ondernemen. Reden genoeg om de drie partijen (overheid, betaalaanbieders en online ondernemers) bijeen te brengen voor een seminar over deze veranderingen.

Doelstelling

- De tussenstand: welke betaal- en loyaliteitssystemen zijn voor welk gebruik geschikt?

- De wens van de consument: waar moet betalen op internet in het ideale geval aan voldoen?

- De verschuivingen in de markt: wat mogen winkeliers en beleidsmakers verwachten als gevolg van de nieuw te introduceren betaaloplossing 'Ideal'?

Doelgroep

- Beleidsmakers (overheid)

- (Thuis)winkeliers

- Banken en paymentsolutionproviders