Ingezonden persbericht


Internet Media

Haarlem, 14 april 2005

Persbericht: Team van AdLINK Nederland breidt zich uit.

De internationale online netwerkorganisatie AdLINK gaat haar Nederlandse vestiging in Haarlem uitbreiden met een team van Product Managers.

Adverteren op internet neemt steeds verder toe. In het tweede kwartaal van 2004 werd wereldwijd in totaal 2,37 miljard dollar besteed aan online advertenties. Dat is 43% meer dan in het tweede kwartaal van 2003. Vooral op consumenten gerichte advertenties zorgen voor significante groei. Deze categorie is momenteel goed voor ongeveer de helft van de bestedingen.

AdLINK heeft momenteel een heel sterk salesteam dat de behoefte van de online adverteerders kan vertalen naar een pakkende advertentiecampagne binnen het netwerk van AdLINK. De Product Managers zullen echter verantwoordelijk zijn voor het creëren van nieuwe uitingen en samenwerkingsverbanden, die verder zullen gaan dan de hedendaagse (HTML-)banner-, button- en skyscrapercampagnes.

Het nieuwe team zal o.a. worden uitgebreid met Niels de Kind - PM Director Group - en Kirsten Slager - Product Manager - beide voorheen werkzaam bij ilse media als respectievelijk Manager Business Development en Marketing Manager. AdLINK sluit niet uit dat er op korte termijn nog meer mensen zullen worden aangenomen.

Naast vestigingen in de Benelux en Duitsland, heeft AdLINK vestigingen in Londen, Parijs, Wenen, Zürich, Milaan, Madrid, Barcelona, Oslo, Stockholm en Kopenhagen. Samen zijn ze verantwoordelijk voor bijna 1 miljard pageviews per maand.

Over AdLINK

AdLINK Internet Media is marktleider in Europa als het gaat om digitale marketing communicatie oplossingen. AdLINK bestaat uit een netwerk van affiliates en Europese strategische partnerships met toonaangevende websites, waarmee men de mogelijkheid krijgt Pan-Europese campagnes te plannen. Men krijgt hiermee toegang tot meer dan 550 premium websites, samen verantwoordelijk voor bijna 1 miljard adviews per maand. AdLINK is in 13 landen in Europa vertegenwoordigd. In Nederland werken momenteel 16 werknemers. De Nederlandse portfolio omvat o.a. de volgende premium websites: ANWB, Autotrader, Loonwijzer, DeBeurs.nl, Discoverychannel, IPMedia, Radio 538, SBSnet.nl, TMF, MTV, Adversus.nl, Wannahaves.nl, Algemeen Dagblad, NRC, Parool, Trouw, Volkskrant, At Home, Chello, Nationale Telefoongids, Vinden.nl, Voetbal.nl, Nedstat.nl, Citysupport.nl, Reizen, Nickoledeon, Ouders.nl, Receptenweb, Trendstyle.net. De overige Europese portfolio omvat o.a. de volgende premium SAT.1, NBC Giga, Deutsche Börse, EuroNews, GMX, LastMinute.com, Le Figaro, der Standard, Netzwoche, RealMadrid, Yahoo en The Independent.