Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
'The Clash of the Cover Bands' weer van start!
In navolging van het zeer succesvolle eerste seizoen van 'The Clash of the Cover Bands', is inmiddels de tweede editie van start gegaan. Na een zinderende finale in Paradiso op 22 januari van dit jaar mocht uiteindelijk Fake No More zich als winnaar kronen van 'The Clash of the Cover Bands 2004'. Ook dit jaar strijden coverbands uit het hele land weer om 'The Clash of the Cover Bands Award' én een prachtig prijzenpakket!
'The Clash of the Cover Bands', dat ontstaan is uit een iniatief van muzikant en organisator John Van den Borne, geeft beginnende en gevorderde coverbands de mogelijkheid om zich voor een groot publiek te profileren. Via een spannende competitie kunnen de beste bands zich uiteindelijk in een landelijke halve finale en finale meten met de beste coverbands uit andere regio's. Naast een fraai prijzenpakket en boekingen op festivals, kunnen zij ook rekenen op een flinke naamsbekendheid, aangezien de finales gepland staan in dé poptempel van Nederland, Paradiso.
Voordat de coverbands echter in Paradiso staan, bewandelen zij een lange weg. Iedere coverband begint de competitie in zijn eigen regio en strijdt met coverbands uit de regio om een plaats in de regionale halve finale. Na vervolgens via de halve finale de regionale finale bereikt te hebben, verschijnen zij op het landelijke toneel, alwaar zij in de landelijke halve finales coverbands uit andere regio's van Nederland treffen. Tijdens de landelijke finale, die evenals de halve finales in Paradiso gehouden wordt, loopt het evenement naar zijn climax en zal 'The Clash of the Cover Bands Award 2005' uitgereikt worden aan de beste coverband. Voor de coverband met de meeste stemmen uit het publiek ligt de 'Public's Favourite Award 2005' in het verschiet.
Wie 'The Clash of the Cover Bands' echter alleen beschouwt als mogelijkheid voor de coverbands om op te treden voor een groot publiek, doet het evenement te kort. 'The Clash of the Cover Bands' werpt zich tevens op als platform en 'springplank' voor de coverbands. Dit uit zich in het feit dat de muziek van de coverbands op de site (www.theclashofthecoverbands.com) te beluisteren is en de bands via deze weg tevens geboekt kunnen worden. De finalisten van afgelopen seizoen zijn bovendien ook te zien en te horen op de DVD, die tijdens de finale gemaakt is. Deze DVD ligt inmiddels in alle filialen van Free Record Shop, Van Leest en Music Store.
Het succes van 'The Clash of the Cover Bands' is echter tweeledig. Naast het eerder genoemde platform voor coverbands, zorgt het evenement bovendien voor vermaak voor een zeer breed publiek. Doordat de coverbands bestaande nummers spelen, is een avondje 'The Clash of the Cover Bands' voor een ieder een feest van herkenning. Daarnaast kan iedereen doormiddel van het invullen van een stembiljet bepalen welke band de publieksprijs wint en zodoende een Wild-Card krijgt voor de volgende ronde.
Zoals gezegd begint 'The Clash of the Cover Bands' op regionaal niveau en daarbij zijn de coverbands op de volgende locaties te bezichtigen: Heeren van Aemstel (Amsterdam, Noord-Holland), Plan C (Rotterdam, Zuid-Holland), Café Scooter'S (Leeuwarden, Friesland), Theater Diana (Assen, Drenthe), De Troubadour (Hardenberg, Overijssel), 't Pakhuus (Silvolde, Gelderland), Tivoli (Utrecht), HeartBreak Café (Goes, Zeeland) en 013/ De Schouw (Tilburg, Noord-Brabant).
Coverbands die ook deel willen nemen aan 'The Clash of the Cover Bands' kunnen zich nog steeds inschrijven. Inschrijven geschiedt via de officiële website van 'The Clash of the Cover Bands', www.theclashofthecoverbands.com. Op deze site staan tevens de data van de wedstrijden en de informatie over de deelnemende bands. Tot bij 'The Clash of the Cover Bands'!
EINDE PERSBERICHT
Voor interviews, meer informatie over het evenement zelf of voor meer informatie over de deelnemende bands, kunt u contact opnemen met stichting 'The Clash of the Cover Bands' t.a.v. John Van den Borne via info@theclashofthecoverbands.com of 06-53946173.
Voor vragen op publicatiegebied, marketingcommunicatiegebied etc. kunt u contact opnemen met Pro Image Group t.a.v. Richard van der Werff via 0252-232555 of richard@proimagegroup.nl
---- --