DaimlerChrysler geeft nieuwe impuls aan gebruikte autoverkoop
DaimlerChrysler Nederland introduceert een nieuwe activiteit in ons
land: het DaimlerChrysler Remarketing Center. Vanaf 1 mei 2005 is dit
center in Nijkerk gevestigd en heeft het stroomlijnen van de verkoop
van gebruikte personen- en bestelwagens als doel.
De importeur (DCNL) verwacht met deze uitbreiding van de
dienstverlening méér grip te krijgen op de in- en verkoopwaarde van
gebruikte voertuigen. De officiële dealerorganisatie wordt als
belangrijkste afnemer van dit nieuwe product gezien.
De voertuigen bestaan uit alle merken van de DaimlerChrysler group:
Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Jeep en Dodge. Het assortiment bestaat
onder meer uit kort ingezette demonstratie- en personeelsauto's,
huurauto's en lease auto's.
Het proces van het Remarketing Center is ingericht om de verkoop ervan
zo efficiënt en transparant mogelijk te laten verlopen. De twee
uitbestedingpartners spelen hierbij een cruciale rol: DaimlerChrysler
Technical Center (DCTC) en FleetSelect.
DCTC is verantwoordelijk voor schouwing, rapportage en reconditioning,
FleetSelect ondersteunt het verkoopproces. Door een goed
inspectierapport met optimale foto's weten de dealers exact wat ze
afnemen en zijn ze in staat om deze gegevens ook goed gestructureerd
aan hun klanten te presenteren.
De verkoop door het Remarketing Center vindt plaats via een eigen
website. De belangrijkste functie van de website is de veiling van
auto's. Daarnaast kunnen dealers op de site het actuele aanbod,
bevestigingen en facturen van gekochte auto's en de status hiervan
inzien. Hierdoor wordt het verkoopproces inzichtelijk.
Naast de feitelijke verkoop biedt het Remarketing Center een aantal
extra faciliteiten, die de dealers ondersteunen in de handel in
gebruikte wagens, zoals inzicht in de planning, periodieke rapportages
en een `DaimlerChrysler hotline' waarmee informatie kan worden
verkregen over de waarde van vreemd merk inruil. Ook bestaat de
mogelijkheid om eigen voorraad aan te bieden via de Remarketing
website. Hierdoor wordt het assortiment geoptimaliseerd; wat de één
teveel heeft, is wellicht een goede aanvulling voor de ander.
© 1998-2005 DaimlerChrysler. All rights reserved.
Provider, Legal Notices and Terms, Privacy Statement
DaimlerChrysler Nederland