KPN NV

|                                                        |Datum                  |
|                                                        |12 april 2005          |
|Nooit meer 'doorsnee' mobieltje met Hi Bling Bling      |                       |
|                                                        |Nummer                 |
|                                                        |05/013                 |
|                                                        |                       |
|                                                        |                       |
Hi, het telefoniemerk voor jongeren, heeft een nieuwe campagne gelanceerd om het 'doorsnee' mobieltje definitief tot de verleden tijd te laten behoren. Onder de noemer 'bling je mobiel' biedt Hi een exclusieve reeks mogelijkheden om de mobiele telefoon helemaal een eigen stijl te geven - te blingen, dus. Van 'doe het zelf' pakketten tot custom designs van professionele artists, Hi biedt je volop de kans om je mobieltje precies zo vorm te geven zoals jíj dat wilt.

De mogelijkheid om je te onderscheiden van de massa is voor veel 'jonge' mensen erg belangrijk. Zij willen in toenemende mate een 'personal touch' geven aan hun voorkomen en aan hun doen en laten. Zij 'personaliseren' hun kleding, spullen en zelfs hun lichamen steeds vaker. Dit geldt uiteraard ook voor de mobiele telefoon. Waar het voorheen alleen mogelijk was om te kiezen uit een paar verschillende frontjes of om een nieuwe ringtone te nemen, kan je met Hi nu je toestel in zijn geheel blingen, zowel van binnen als van buiten. Je telefoon is immers één van je meest persoonlijke bezittingen. Nu kan je dat ook volop laten zien!

De designfamilies: White, Black, Glitter, Art

Hi heeft een viertal trendy designfamilies laten ontwikkelen, conform de laatste trends binnen de doelgroep, die als basis dienen voor het blingen: White: strak en tijdloos wit, geaccentueerd met glow-in-the-dark elementen. Black: stoer zwart met metallic highlights, kortom de boarder look. Glitter: Dynasty, eat your heart out! Gekleurde strass steentjes, kristallen en edelmetaalkleuren geven je toestel glitz-appeal. Art: exclusieve artprint graphics zorgen voor een uitgesproken kunstzinnig effect.

Het blingen zelf

Hoe ver je vervolgens wilt gaan met blingen is helemaal up to you. Wil je het zelf doen? Vertrouw je de taak alleen aan een professional toe? Wil je maar een vleugje bling of mag het een beetje meer zijn? De mogelijkheden op een rij:

Blingboxes

Als je een nieuwe toestel met Hi abonnement via www.hi.nl of in de winkel bij o.a. Primafoon, T for Telecom of The Phone House aanschaft, krijg je naar keuze één van de vier exclusieve 'blingboxen'. In deze pakketten zitten de benodigde stickers, spuitbussen, sjablonen, steentjes en spiegeltjes zodat de DHZ-blinger aan de slag kan gaan.

Skins

Elke dag geeft Hi op www.hi.nl gratis 'skins' weg aan de eerste 400 belangstellenden. De skins zijn stickers die als een maatpak op de meest populaire toestellen passen. Je kunt kiezen uit een reeks verschillende uitvoeringen binnen de designfamilies. Daarnaast kan je ook je eigen tekst (tot 16 karakters) mee laten nemen en daarmee je eigen unieke bling-design creëren. De skin wordt gratis per post thuis bezorgd.

Bling Truck

Wil je je mobieltje liever door een echte artist laten blingen, hou dan het schema van de Hi Bling Truck in de gaten via de Hi website. Van 21 april tot eind juni gaat de Hi Bling Truck on tour door heel Nederland. Artists reizen mee om jouw toestel geheel naar wens met een vaste en beoefende hand te blingen. Hi klanten kunnen gratis terecht voor een professionele bling-beurt; klanten van andere mobiele providers betalen E15.

Blingen van buiten én van binnen

Het échte bling-werk is niet alleen 'skin deep'. Ook aan de binnenkant dient het toestel eigenlijk voorzien te zijn van de nodige tones, wallpapers en content. i-mode van Hi is de beste manier om je altijd te verzekeren van de laatste blingware. Verschillende content providers hebben hun i-mode sites alvast geblingd. Helemaal in bling-stijl biedt de i-mode site van MTV bijvoorbeeld exclusieve 'pimp my ride' en 'pimp my mobile' content aan, zoals ringtones, wallpapers en videoclips. Je kunt ook zelf je eigen blingtones maken. ID&T biedt passende content rondom hun felbegeerde feesten, waaronder Sensation White, Tiësto in Concert en Innercity. JuizeFM stelt wekelijks nieuwe urban, R&B en Hip Hop ringtones gratis beschikbaar.

Online korting

Steeds meer mensen vinden het internet een ideaal kanaal om aankopen te doen. Het is snel, veilig en comfortabel en je kunt gemakkelijk verschillende aanbiedingen met elkaar vergelijken. Speciaal voor online shoppers biedt Hi iets extras: de Hi online korting. Als je een nieuw toestel plus bijbehorend abonnement via www.hi.nl aanschaft, krijg je een aantrekkelijke korting. En natuurlijk geldt: hoe hoger de bundel, des te hoger de online korting. Sluit je bijvoorbeeld een HiE15 abonnement voor één jaar af, krijg je E35,- korting. Neem je in plaats daarvan een HiE100 abonnement voor twee jaar, loopt het voordeel op tot E350,-. Het kortingsbedrag wordt teruggestort via je Hi nota. Het loont zich dus volop om online te winkelen bij Hi!


Noot voor de redactie,