Gemeente Eemsmond
920 huishoudens ontvangen enquête klanttevredenheidsonderzoek
maandag 11 april 2005
Eind vorige week hebben 920 huishoudens in de gemeente Eemsmond een
vragenlijst toegestuurd gekregen. De gemeente voert daarmee een
klanttevredenheidsonderzoek uit. In dit onderzoek staan de contacten
die inwoners met de gemeente hebben centraal. De vragenlijst bevat
ongeveer 50 vragen, die gaan over contacten met de gemeente via de
telefoon, de publieksbalie, correspondentie, e-mail en persoonlijke
(face-to-face) gesprekken.
De geënquêteerden kunnen via de vragenlijst hun mening geven over de
telefonische bereikbaarheid en de deskundigheid en vriendelijkheid van
de medewerkers. Daarnaast komen onder meer de begrijpelijkheid van het
antwoord op gestelde vragen, de afhandelingstermijn, de wachttijden,
wachtruimte en openingstijden van de publieksbalie en de privacy aan
de orde. De gemeente gaat de resultaten van het onderzoek gebruiken
voor het verder verbeteren van de dienstverlening.
Planning
Ingevulde enquêtes kunnen tot 22 april teruggestuurd worden. In de
maand mei vindt analyse en interpretatie van de resultaten plaats. In
juni verschijnt er een onderzoeksrapport met de resultaten en
aanbevelingen voor verdere verbetering van de gemeentelijke
dienstverlening.
Aanleiding
Het klanttevredenheidsonderzoek komt voort uit de ambitie om te komen
tot een meer open en klantgerichte dienstverlening aan de burger en
een grotere betrokkenheid van de burger bij het lokaal bestuur.