Gemeente Eemsmond


920 huishoudens ontvangen enquête klanttevredenheidsonderzoek maandag 11 april 2005

Eind vorige week hebben 920 huishoudens in de gemeente Eemsmond een vragenlijst toegestuurd gekregen. De gemeente voert daarmee een klanttevredenheidsonderzoek uit. In dit onderzoek staan de contacten die inwoners met de gemeente hebben centraal. De vragenlijst bevat ongeveer 50 vragen, die gaan over contacten met de gemeente via de telefoon, de publieksbalie, correspondentie, e-mail en persoonlijke (face-to-face) gesprekken.

De geënquêteerden kunnen via de vragenlijst hun mening geven over de telefonische bereikbaarheid en de deskundigheid en vriendelijkheid van de medewerkers. Daarnaast komen onder meer de begrijpelijkheid van het antwoord op gestelde vragen, de afhandelingstermijn, de wachttijden, wachtruimte en openingstijden van de publieksbalie en de privacy aan de orde. De gemeente gaat de resultaten van het onderzoek gebruiken voor het verder verbeteren van de dienstverlening.

Planning
Ingevulde enquêtes kunnen tot 22 april teruggestuurd worden. In de maand mei vindt analyse en interpretatie van de resultaten plaats. In juni verschijnt er een onderzoeksrapport met de resultaten en aanbevelingen voor verdere verbetering van de gemeentelijke dienstverlening.

Aanleiding
Het klanttevredenheidsonderzoek komt voort uit de ambitie om te komen tot een meer open en klantgerichte dienstverlening aan de burger en een grotere betrokkenheid van de burger bij het lokaal bestuur.