CORDAID
Isa Hoes ambassadeur van nieuw fonds Kinderstem
Actrice Isa Hoes is ambassadeur van het nieuwe fonds Kinderstem. Een
fonds dat zich geheel richt op het verbeteren van het leven van
kinderen in sloppenwijken. Wereldwijd wonen 1 miljard mensen in
sloppenwijken, waarvan 100 miljoen kinderen, als we niets doen is dat
aantal over dertig jaar verdubbeld. Door onder meer opvang van
straatkinderen, onderwijs, vaktraining, sport en spel probeert
Kinderstem kinderen in sloppenwijken weer een kans te bieden op een
goede toekomst. Kinderstem heeft een netwerk van 100 lokale
organisaties, is actief in 22 landen en maakt samen met Mensen in
Nood, Memisa en Vastenaktie deel uit van de ontwikkelingsorganisatie
Cordaid.
Isa Hoes over haar motivatie om ambassadeur te worden van het nieuwe
kinderfonds; 'Als ik aan kinderen denk, denk ik aan hun onschuld,
blijdschap, naïviteit maar vooral hun onbezorgdheid. Kinderen hebben
wat mij betreft recht op een zo zorgeloos mogelijke toekomst.
Kinderstem sluit daar mooi bij aan'. Isa Hoes is onder meer bekend
van haar rollen in de televisieseries Goede Tijden, Slechte Tijden en
All Stars en stond op het toneel met de stukken De Minnaar, Mijn bloed
in jouw aderen en The Mousetrap. Op dit moment is ze te zien in het
vierde seizoen van de tv-serie Rozengeur en Wodkalime en te horen in
de animatiefilm The Incredibles. Isa Hoes verwacht dit voorjaar haar
tweede kindje, maar is van plan dit jaar nog een project te bezoeken
van Kinderstem.'Ik kan mij erg goed vinden in de manier van werken van
Kinderstem, omdat zij uitgaan van de kracht en de wensen van de
kinderen zelf. Ik heb er al veel over gelezen en gehoord, maar ik wil
het nu natuurlijk ook zelf zien!'.
De projecten van Kinderstem maakten eerst deel uit van Mensen in
Nood/Cordaid. Omdat Mensen in Nood zich richt op noodhulp is besloten
de kinderprojecten in een eigen fonds onder te brengen. Het nieuwe
fonds beschikt al vanaf het begin over een groot netwerk van lokale
partners en heeft in Nederland een achterban van 40.000 donateurs.
Onder het motto: 'Kinderstem zegt waar het op staat, geef geld' start
vanaf 11 april de campagne met o.a. abri's op de stations en
radiospots.