CORDAID

Isa Hoes ambassadeur van nieuw fonds Kinderstem

Actrice Isa Hoes is ambassadeur van het nieuwe fonds Kinderstem. Een fonds dat zich geheel richt op het verbeteren van het leven van kinderen in sloppenwijken. Wereldwijd wonen 1 miljard mensen in sloppenwijken, waarvan 100 miljoen kinderen, als we niets doen is dat aantal over dertig jaar verdubbeld. Door onder meer opvang van straatkinderen, onderwijs, vaktraining, sport en spel probeert Kinderstem kinderen in sloppenwijken weer een kans te bieden op een goede toekomst. Kinderstem heeft een netwerk van 100 lokale organisaties, is actief in 22 landen en maakt samen met Mensen in Nood, Memisa en Vastenaktie deel uit van de ontwikkelingsorganisatie Cordaid.

Isa Hoes over haar motivatie om ambassadeur te worden van het nieuwe kinderfonds; 'Als ik aan kinderen denk, denk ik aan hun onschuld, blijdschap, naïviteit maar vooral hun onbezorgdheid. Kinderen hebben wat mij betreft recht op een zo zorgeloos mogelijke toekomst. Kinderstem sluit daar mooi bij aan'. Isa Hoes is onder meer bekend van haar rollen in de televisieseries Goede Tijden, Slechte Tijden en All Stars en stond op het toneel met de stukken De Minnaar, Mijn bloed in jouw aderen en The Mousetrap. Op dit moment is ze te zien in het vierde seizoen van de tv-serie Rozengeur en Wodkalime en te horen in de animatiefilm The Incredibles. Isa Hoes verwacht dit voorjaar haar tweede kindje, maar is van plan dit jaar nog een project te bezoeken van Kinderstem.'Ik kan mij erg goed vinden in de manier van werken van Kinderstem, omdat zij uitgaan van de kracht en de wensen van de kinderen zelf. Ik heb er al veel over gelezen en gehoord, maar ik wil het nu natuurlijk ook zelf zien!'.

De projecten van Kinderstem maakten eerst deel uit van Mensen in Nood/Cordaid. Omdat Mensen in Nood zich richt op noodhulp is besloten de kinderprojecten in een eigen fonds onder te brengen. Het nieuwe fonds beschikt al vanaf het begin over een groot netwerk van lokale partners en heeft in Nederland een achterban van 40.000 donateurs. Onder het motto: 'Kinderstem zegt waar het op staat, geef geld' start vanaf 11 april de campagne met o.a. abri's op de stations en radiospots.