Kenniscentrum Elektronische Overheid
8 apr 2005
Landelijke Servicemeter tot eind september actief
De Landelijke Servicemeter is tot eind september beschikbaar.
Overheidsorganisaties die hun klanttevredenheid willen onderzoeken
kunnen de Servicemeter nog tot die tijd inzetten.
De Servicemeter is in 2002 door het inmiddels afgeronde programma
OL2000 ontwikkeld en gratis beschikbaar gesteld aan publieke
dienstverleners. Doel van dit instrument was om organisaties te
stimuleren bewuster met klanttevredenheid om te gaan. Meer dan 200
overheidsorganisaties hebben sinds 2002 de Servicemeter ingezet t.b.v.
hun klanttevredenheidsonderzoek.
Na evaluatie concluderen wij dat de doelstelling van de Servicemeter
geslaagd lijkt en blijken overheidsorganisaties het nut en de noodzaak
van het meten van klanttevredenheid in te zien. Veel organisaties
hebben in de evaluatie aangegeven in het vervolg de
klanttevredenheidsonderzoek naar een hoger niveau te gaan tillen, door
middel van kwalitatief onderzoek. De Servicemeter is gezien de opzet
ervan geen geschikt instrument hiervoor. Naar aanleiding hiervan heeft
Kenniscentrum ELO besloten de Servicemeter te beëindigen per 1 oktober
2005.
Wilt u de komende maanden uw klanttevredenheid meten dan nodigen wij u
van harte uit om nog gebruik te maken van de Servicemeter. Kijk hier
> voor
meer informatie.