Toelichting aan bonden door directie St. Ives Uden op ontstane
situatie
08-04-2005
Gisteren, 6 april 2005, zijn de bonden door uw werkgever, St. Ives
Uden (print en display), op de hoogte gesteld van de situatie in het
bedrijf. U als werknemers bent in maart 2005 in kennis gesteld van het
feit dat een groot deel van de werkzaamheden voor één grote klant bij
St. Ives is weggevallen.
Uitgangspunt van de directie is zoveel mogelijk mensen in dienst
houden, met name door kostenbeheersing/-reductie en het binnenhalen
van nieuwe orders.
Partijen hebben gesproken over waar binnen in het bedrijf aanpassingen
kunnen worden gedaan. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan het meer
flexibel kunnen inzetten van werknemers. Ook zal er gekeken worden
naar de regelingen die het bedrijf kent die boven CAO-niveau liggen.
Vanuit vakbondszijde is aangegeven dat er aan salarissen en aan
persoonlijke toeslagen van werknemers niet kan worden getornd.
Door het management van uw bedrijf wordt op dit moment een
adviesaanvraag voorbereid aan de Ondernemingsraad.
Een volgend overleg met vakbonden staat gepland op 25 april a.s.
Mocht u naar aanleiding van deze info nog vragen hebben, kunt u
contact opnemen met ondergetekende via 040-2116674 of
k.baelemans@cnvdibo.nl
Dienstenbond CNV