Ingezonden persbericht
HVB AMERICAS realiseert operationeel dashboard en transformeert transactieverwerking met SeeBeyond ICAN 5
Op SOA gebaseerde composite application minimaliseert fouten en biedt snelle ROI
Hoofddorp, 7 april 2005 - HypoVereinsbank (HVB) Americas baseert zijn applicatie-integratiearchitectuur op SeeBeyond ICAN 5. De oplossing van SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), vooraanstaand leverancier van een ontwikkel- en integratieplatform voor composite applications op basis van een servicegeoriënteerde architectuur, is de basis voor een geavanceerd Straight-Through Processing-systeem (STP). Met behulp van dit systeem heeft de bank de transactieverwerking voor de kapitaalmarkt aanzienlijk verbeterd. Op die manier zijn de transactievolumes toegenomen en de kosten verlaagd, en heeft het bedrijf zijn concurrentiepositie en operationele marges verbeterd.
HVB Americas is onderdeel van de Corporates and Markets-divisie van HypoVereinsbank, de tweede grootste bank van Duitsland. De problemen die de bank ervoer, zijn algemeen bekend bij financiële instellingen. Zo kwamen bij belangrijke transactieprocessen, zoals valutahandel en de handel op internationale markten, nog veel handmatige processen kijken. Dit vergrootte de kans op fouten en mislukte transacties, en vormde een grote belasting voor de back-office, waardoor de kosten hoog waren.
Het hoge foutpercentage als gevolg van de handmatige handelingen - tot wel 30% - belemmerde de bank bij het bereiken van hogere transactievolumes en beperkte de groei. HVB Americas koos voor een STP-strategie bij het opzetten van een schaalbaar businessmodel en zocht een oplossing voor real-time monitoring en de automatisering van het beheer van uitzonderingen. HVB wilde een oplossing voor procesintegratie en -automatisering voor de ondersteuning van de re-engineering van processen: van invoer en verwerking tot en met bevestiging en opslag in de back-office.
"Allereerst wilden we onze gebruikers in staat stellen om relevante processen real-time te monitoren, het zogenaamde business activity monitoring", zegt David Dart, Managing Director van HVB Americas. "SeeBeyond was de enige leverancier die onze visie begreep. We wilden geen monitortool voor techneuten, maar voor onze medewerkers."
Na een uitvoerige evaluatie koos HVB Americas voor het SeeBeyond-platform vanwege de korte 'time to market' en lage Total Cost of Ownership. Sinds kort benut de bank ook de ontwikkelmogelijkheden van composite applications voor real-time waarschuwingen bij afwijkingen. Bovendien is het beheerdashboard in gebruik genomen. Als de applicatie een fout ontdekt, krijgen specifieke medewerkers een waarschuwing. Deze aanpak bespaart tijd en geld. Daarnaast benut de bank de mogelijkheden voor het hergebruik van applicaties en het (her)schikken van services via de SeeBeyond Service Oriented Architecture. Hierdoor kunnen bestaande processen aangepast worden binnen de bestaande applicatieomgeving.
Dart: "Met ICAN 5 kunnen we nieuwe procesgedreven applicaties creëren met op maat gesneden interfaces. En dit alles tegen een fractie van de kosten vergeleken met het gebruik van standaardonwikkeltools of standaardapplicaties. Het bundelen van applicaties is geen oplossing meer, we moeten applicaties kunnen leveren, die de eindgebruiker centraal stellen."
De inzet van SeeBeyond heeft het foutenpercentage teruggebracht tot bijna nul. Daarnaast is de inschatting dat de bank de investeringen in het integratieplatform binnen drie tot zes maanden heeft terugverdiend.
"HVB Americas begreep al bij het begin van de implementatie dat de keuze voor het juiste integratieplatform de mate van concurrentievoordeel zou bepalen", aldus Larry Scott, Vice-President Global Financial Services van SeeBeyond. "Op basis van de SeeBeyond ICAN 5.0 Suite heeft de bank een strategische technologische infrastructuur die niet alleen groei faciliteert, maar ook stimuleert. Dat is mogelijk door het terugdringen van handmatige processen en de optimalisatie van bedrijfsprocessen."
SeeBeyond
SeeBeyond (Nasdaq: SBYN) levert een volledig geïntegreerde, op standaarden gebaseerde omgeving voor de snelle ontwikkeling en inzet van bedrijfsbrede oplossingen, gebaseerd op bestaande systemen en infrastructuren. Het bedrijf heeft ruim 15 jaar ervaring met het ontwikkelen en integreren van innovatieve software bij Global 2000-bedrijven. SeeBeyonds Integrated Composite Application Network-suite (SeeBeyond ICAN) gaat verder dan Enterprise Application Integration en helpt bedrijven hun kosten te verlagen, hun marktaandeel te vergroten en de klantenservice te verbeteren. SeeBeyond heeft wereldwijd ruim 1.900 klanten, waaronder ABB, ABN Amro, Carrefour, DuPont, FNAC, Fujitsu, General Motors, Hewlett-Packard, Kluwer, Pfizer, Samsung en Sprint.
Ingezonden persbericht