Ingezonden persbericht
Persbericht
Mediasurface koopt Class-Act
Silverbullet content management systeem wordt onderdeel van Mediasurface product portfolio
Hilversum, 7 april 2005 - Mediasurface, leverancier van content management software, maakt bekend dat het Class-Act heeft overgenomen. Class-Act is de Nederlandse leverancier van het Silverbullet content management systeem.
Silverbullet is een kostenefficiënte ASP-oplossing voor content management met een groot aantal klanten en een winstgevende inkomstenstroom. Het product is gebaseerd op Microsoft-technologie waaronder een SQL Server-database en maakt gebruik van .NET-technologie. Met Silverbullet kunnen kleine tot middelgrote ondernemingen snel en tegen zeer lage kosten een website opzetten, waarbij ze gebruik kunnen maken van voorgedefinieerde lay-outs en stylesheets die kunnen worden aangepast aan de huisstijl van de onderneming en de voorkeuren van de individuele klanten.
Dankzij deze overeenkomst kan Mediasurface nu een bredere klantenkring bedienen met een content management systeem: van low-end tot high-end, zowel met het Silverbullet-product als met Mediasurface Morello. Daarnaast kunnen de klanten van Silverbullet nu rekenen op continuïteit, uitgebreidere support en infrastructuur en een helder upgradepad , zegt Stefan van der Horst, CEO bij Class-Act.
Lawrence Flynn, CEO bij Mediasurface zegt: Silverbullet is een product dat in de MKB-sector zijn waarde heeft bewezen. Met Silverbullet kunnen wij nu ook kleinere klanten van dienst zijn. Het product stelt ons tevens in staat om het merk Mediasurface geografisch verder uit te rollen. We zijn ons al geruime tijd aan het oriënteren op hostingoplossingen. Geen van onze concurrenten en niemand in het hogere marktsegment heeft deze weg bewandeld. Als innovatieve onderneming zijn we vaak voorloper in de markt geweest met vele oplossingen dit is opnieuw een voorbeeld daarvan.
Er is geen concurrentie tussen Morello en Silverbullet. Het MKB heeft er vanwege het kostenplaatje veelal vanaf gezien een betrouwbare content management oplossing aan te schaffen van de grote leveranciers. Een laaggeprijsde MKB-oplossing kon Mediasurface voorheen op basis van het bestaande businessmodel niet aanbieden.
Verdere productontwikkeling van Silverbullet is gegarandeerd. Silverbullet zal hoogstwaarschijnlijk een andere naam krijgen die in lijn zal liggen met het merk Mediasurface. Bovendien zal het alleen als huuroplossing beschikbaar zijn, terwijl Mediasurface en Morello als licentieproducten worden aangeboden.
Over Mediasurface
Mediasurface (MSR) is internationaal leverancier van Enterprise Content Management software en biedt een innovatief product met zeer lage beheerkosten. Mediasurface richt zich op de combinatie van betrouwbare en schaalbare content management software met een uiterst gebruiksvriendelijke voorkant voor alle typen eindgebruikers. Daardoor wordt de Mediasurface software bij talloze klanten naar volle tevredenheid ingezet voor zeer uiteenlopende intranet-, extranet- en internettoepassingen.
Mediasurface heeft haar hoofdkantoor in Engeland en is actief in Europa en de Verenigde Staten. In Nederland heeft Mediasurface een kantoor in Hilversum. Klanten van Mediasurface in de Benelux zijn onder andere AAInterfinance, AEGON, AntoniusMesosGroep, Consumentenbond, ENECO Energie, Erasmus MC, Gasunie, GTI, Holland Casino, Inspectie van het Onderwijs, Inspectie voor de Gezondheidszorg, LUMC, NATO, Plan International, SSA Global, Studio 100,Toerisme Vlaanderen, Triodos Bank, UMCG, VGZ-IZA en Wereldomroep. Mediasurface is beursgenoteerd op AIM markt van de London Stock Exchange, symbool MSR. Meer informatie is te vinden op http://www.mediasurface.nl
Neem voor meer informatie contact op met:
Mediasurface B.V.
Arjen van den Akker
Tel. 035 6257890
GSM 0651 604191
arjen.van.den.akker@mediasurface.com
Potters PR
Monique Potters
Tel. 0345 501595
GSM 0628 889632
monique@potterspr.nl