Schiphol-Rijk, 6 april 2005
Sensation dance events snel en efficiënt uitverkocht
Geen slaapzakken en rijen wachtenden. De kaartverkoop voor de komende
dance events Sensation Black en Sensation White is voor het eerst
volledig via internet en call centra verlopen. Hiervoor werd
samengewerkt met TicketOnline, het nieuwste label van TopTicketLine.
TicketOnline richt zich op de jongerenmarkt en onderscheidt zich door
extra service en een scherpe bespreekvergoeding.
Het nieuwe verkoopkanaal voorziet aantoonbaar in een behoefte: enkele
uren na de opening van de verkoop - afgelopen vrijdag om 12 uur 's
nachts - was Sensation White tot op de laatste kaart uitverkocht.
Ruim 60% van de tickets werd via internet aangeschaft. Voor Sensation
Black dat traditioneel iets later uitverkocht raakt, is nog een
beperkt aantal tickets beschikbaar. De verwachting is dat ook
Sensation Black binnen enkele dagen uitverkocht zal zijn.
De toegangscontrole voor beide events verloopt door middel van een
barcode. Hiermee wordt voorkomen dat mensen met gestolen of vervalste
tickets toegang krijgen tot de evenementen. TicketOnline voert actief
beleid om zwarthandel tegen te gaan en heeft voor Sensation Black en
Sensation White inmiddels een aantal zwarthandelaren
geïdentificeerd.
TicketOnline biedt tickets voor Sensation zowel telefonisch
(0900-3006000, 45cpm) als via internet (www.ticketonline.nl) aan. Het
is een label van TopTicketLine dat een van de toonaangevende bedrijven
is op het gebied van kaartverkoop voor live entertainment, sport,
thema-parken, hotel- en restaurantarrangementen. TopTicketLine biedt
kaarten aan via geavanceerde eigen call centra, internet, sms en
fysieke distributiekantoren. Het bedrijf is onderdeel van Joop van den
Ende's internationale live entertainmentonderneming Stage Holding en
heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, Rusland (Moskou) en Spanje
(Madrid).
Noot voor de redactie,