FloraHolland
Hortensiaseizoen 2005 goed van start
FLORAHOLLAND (1 april 2005) - Na een zwaar jaar voor Hortensia in 2004
is het seizoen in 2005 positief van start gegaan. Via het
Bemiddelingsbureau van FloraHolland neemt de vraag naar dit product
toe. Tot en met week 11 van 2005 is de vraag met 66 procent
toegenomen. Via het Bemiddelingsbureau gaan veel grote partijen
Hortensia's naar het grootwinkelbedrijf. Hierdoor wordt de aanvoerdruk
bij de klok verlicht. Helaas blijft de waardering voor Hortensia voor
de klok matig. De verkoop van Hortensia wordt mede ondersteund door
promotionele activiteiten en de productontwikkelingen op het gebied
van Hortensia.
Bloemenbureau Holland ondersteunt in samenwerking met Hortensiakwekers
de verkoop van Hortensia's dit seizoen. Er is onder andere een
promotiecampagne op touw gezet voor Hortensia in de UK. Onder de titel
'Good looks are good sellers' presenteert Bloemenbureau Holland een
campagne gericht op het verkopen van Hortensia voor bijvoorbeeld
moederdag. Een folder met inspirerende teksten en foto's is verstuurd
aan exporteurs en bloemisten. Het Bemiddelingsbureau van FloraHolland
heeft hierop ingespeeld met een Hortensiapresentatie in de PlantPlaza.
Hierbij werd ook het promotiemateriaal van de campagne gebruikt.
De ontwikkeling van Hortensiasoorten heeft de laatste tien jaar min of
meer stil gelegen. Op dit moment is er sprake van enkele nieuwigheden
bij deze productgroep. Zo is er een nieuwe dubbelbloemige Hortensia
serie die onder de naam 'Love you' op de markt wordt gebracht. Deze
nieuwe serie komt in kleine aantallen op de markt en richt zich op de
exclusieve markt. Daarnaast zijn er ontwikkelingen te zien in de
dubbelkleurige Hortensia's en is de houdbaarheid van Hortensia's in
het algemeen duidelijk verbeterd.
---