FloraHolland



Hortensiaseizoen 2005 goed van start

FLORAHOLLAND (1 april 2005) - Na een zwaar jaar voor Hortensia in 2004 is het seizoen in 2005 positief van start gegaan. Via het Bemiddelingsbureau van FloraHolland neemt de vraag naar dit product toe. Tot en met week 11 van 2005 is de vraag met 66 procent toegenomen. Via het Bemiddelingsbureau gaan veel grote partijen Hortensia's naar het grootwinkelbedrijf. Hierdoor wordt de aanvoerdruk bij de klok verlicht. Helaas blijft de waardering voor Hortensia voor de klok matig. De verkoop van Hortensia wordt mede ondersteund door promotionele activiteiten en de productontwikkelingen op het gebied van Hortensia.

Bloemenbureau Holland ondersteunt in samenwerking met Hortensiakwekers de verkoop van Hortensia's dit seizoen. Er is onder andere een promotiecampagne op touw gezet voor Hortensia in de UK. Onder de titel 'Good looks are good sellers' presenteert Bloemenbureau Holland een campagne gericht op het verkopen van Hortensia voor bijvoorbeeld moederdag. Een folder met inspirerende teksten en foto's is verstuurd aan exporteurs en bloemisten. Het Bemiddelingsbureau van FloraHolland heeft hierop ingespeeld met een Hortensiapresentatie in de PlantPlaza. Hierbij werd ook het promotiemateriaal van de campagne gebruikt.

De ontwikkeling van Hortensiasoorten heeft de laatste tien jaar min of meer stil gelegen. Op dit moment is er sprake van enkele nieuwigheden bij deze productgroep. Zo is er een nieuwe dubbelbloemige Hortensia serie die onder de naam 'Love you' op de markt wordt gebracht. Deze nieuwe serie komt in kleine aantallen op de markt en richt zich op de exclusieve markt. Daarnaast zijn er ontwikkelingen te zien in de dubbelkleurige Hortensia's en is de houdbaarheid van Hortensia's in het algemeen duidelijk verbeterd.


---