âMega Test Driveâ van Opel
(9-3-2005)
Opel heeft een grootschalig initiatief opgestart. Nadat de huidige
Opel-modellen de ene vergelijkende test na de andere wonnen, krijgen
potentiële klanten nu de kans om zelf de Astra, Tigra TwinTop, Vectra
en alle andere modellen te testen.
Bij de opening van de Autosalon van Genève kondigde Fritz Henderson,
Chairman van GM Europe, het officiële begin aan van de âMega Test
Driveâ met ongeveer 35.000 testautoâs in een 40-tal Europese landen.
Geïnteresseerden krijgen tot drie dagen de tijd om zelf een auto aan
de tand te voelen. Henderson legt ook de idee achter de âMega Test
Driveâ uit: âWe weten hoe goed onze autoâs zijn. De internationale
autopers heeft bevestigd wat we weten en nu kunnen auto-eigenaren in
heel Europa dat ook zelf zien en ondervinden.â De naam en exacte data
van de drie maanden durende campagne worden afgestemd op elk land. In
Nederland zal de âMega Test Driveâ campagne op 1 april van start gaan.
Er zullen ongeveer 2.000 autoâs ingezet worden voor deze grootse
proefritcampagne. In Duitsland liet Opel de proefritten al eerder van
start gaan: in februari werd een pilotgroep van 10.000 testautoâs ter
beschikking gesteld voor een campagne met de naam âGermany does the
Opel Testâ. Hiervoor werden al ruim 100.000 aanvragen geregistreerd.
Product- en kwaliteitsoffensief
Alain Visser, Executive Director European Marketing bij Adam Opel AG,
legt uit: âWe willen de kwaliteit, veelzijdigheid en dynamiek van de
huidige Opel-modellen tastbaar maken en zo het vertrouwen in ons merk
en onze producten versterken.â De reden voor dit groeiende vertrouwen:
het voortdurende product- en kwaliteitsoffensief â het grootste ooit
in de geschiedenis van Opel â werpt zijn vruchten af. Naast de goede
resultaten in de autopers, kan het productoffensief, dat in 2002 begon
met de lancering van de derde Vectra-generatie, meetbare resultaten
voorleggen.
Dynamisch potentieel
De drie maanden durende testrittencampagne demonstreert de innovaties
die Opel voor dit jaar in petto heeft. âIn de eerste plaats vullen we
het Astra-gamma aan met de nieuwe Astra GTC. Ik weet zeker dat de GTC
met zijn expressieve, opvallend dynamische karakter evenveel succes
zal oogsten als de vijfdeurs Astra en de Astra Stationwagon. In de
zomer komt bovendien de nieuwe versie van de Zafira â die al jarenlang
een trendsetter en bestseller is in het segment van de compacte MPVâs.
In de herfst volgen dan de vernieuwde Vectra en Signum. Ook de
OPC-versies van de Astra, de Zafira en de Vectra, die in de herfst in
de Opel-showrooms zullen staan, bewijzen hoeveel dynamisch potentieel
onze autoâs hebben. En dat is iets waar onze klanten echt naar kunnen
uitkijkenâ, aldus Henderson over de nieuwigheden in het Opel-gamma
voor 2005.
Alain Visser ziet nog veel meer in de âMega Test Driveâ dan alleen een
manier om het vertrouwen in Opel op te bouwen: de campagne richt zich
actief op klanten en brengt ze in contact met het nieuwe Opel.
âRijplezier beleef je niet door een brochure te lezen. Kwaliteit en
veelzijdigheid ervaar je niet door televisiecommercials. Daarom willen
we de Europese autorijders massaal achter het stuur van onze autoâs
krijgen. Met de âMega Test Driveâ hebben we bewust gekozen voor een
onconventioneel, innovatief marketingconcept.â
AutoRai