AutoRai

âMega Test Driveâ van Opel

(9-3-2005)
Opel heeft een grootschalig initiatief opgestart. Nadat de huidige Opel-modellen de ene vergelijkende test na de andere wonnen, krijgen potentiële klanten nu de kans om zelf de Astra, Tigra TwinTop, Vectra en alle andere modellen te testen.
Bij de opening van de Autosalon van Genève kondigde Fritz Henderson, Chairman van GM Europe, het officiële begin aan van de âMega Test Driveâ met ongeveer 35.000 testautoâs in een 40-tal Europese landen.

Geïnteresseerden krijgen tot drie dagen de tijd om zelf een auto aan de tand te voelen. Henderson legt ook de idee achter de âMega Test Driveâ uit: âWe weten hoe goed onze autoâs zijn. De internationale autopers heeft bevestigd wat we weten en nu kunnen auto-eigenaren in heel Europa dat ook zelf zien en ondervinden.â De naam en exacte data van de drie maanden durende campagne worden afgestemd op elk land. In Nederland zal de âMega Test Driveâ campagne op 1 april van start gaan. Er zullen ongeveer 2.000 autoâs ingezet worden voor deze grootse proefritcampagne. In Duitsland liet Opel de proefritten al eerder van start gaan: in februari werd een pilotgroep van 10.000 testautoâs ter beschikking gesteld voor een campagne met de naam âGermany does the Opel Testâ. Hiervoor werden al ruim 100.000 aanvragen geregistreerd.

Product- en kwaliteitsoffensief
Alain Visser, Executive Director European Marketing bij Adam Opel AG, legt uit: âWe willen de kwaliteit, veelzijdigheid en dynamiek van de huidige Opel-modellen tastbaar maken en zo het vertrouwen in ons merk en onze producten versterken.â De reden voor dit groeiende vertrouwen: het voortdurende product- en kwaliteitsoffensief â het grootste ooit in de geschiedenis van Opel â werpt zijn vruchten af. Naast de goede resultaten in de autopers, kan het productoffensief, dat in 2002 begon met de lancering van de derde Vectra-generatie, meetbare resultaten voorleggen.

Dynamisch potentieel
De drie maanden durende testrittencampagne demonstreert de innovaties die Opel voor dit jaar in petto heeft. âIn de eerste plaats vullen we het Astra-gamma aan met de nieuwe Astra GTC. Ik weet zeker dat de GTC met zijn expressieve, opvallend dynamische karakter evenveel succes zal oogsten als de vijfdeurs Astra en de Astra Stationwagon. In de zomer komt bovendien de nieuwe versie van de Zafira â die al jarenlang een trendsetter en bestseller is in het segment van de compacte MPVâs. In de herfst volgen dan de vernieuwde Vectra en Signum. Ook de OPC-versies van de Astra, de Zafira en de Vectra, die in de herfst in de Opel-showrooms zullen staan, bewijzen hoeveel dynamisch potentieel onze autoâs hebben. En dat is iets waar onze klanten echt naar kunnen uitkijkenâ, aldus Henderson over de nieuwigheden in het Opel-gamma voor 2005.

Alain Visser ziet nog veel meer in de âMega Test Driveâ dan alleen een manier om het vertrouwen in Opel op te bouwen: de campagne richt zich actief op klanten en brengt ze in contact met het nieuwe Opel. âRijplezier beleef je niet door een brochure te lezen. Kwaliteit en veelzijdigheid ervaar je niet door televisiecommercials. Daarom willen we de Europese autorijders massaal achter het stuur van onze autoâs krijgen. Met de âMega Test Driveâ hebben we bewust gekozen voor een onconventioneel, innovatief marketingconcept.â