AutoRai

Nieuwe Director Sales & Network Nissan Nederland

(8-3-2005)
Luc Griffioen is de nieuwe Director Sales & Network van Nissan Nederland. De 41-jarige Griffioen volgt per 1 april Jan Flipsen op. Griffioen is nu nog werkzaam als Area Operations Manager bij alliantiepartner Renault Nederland.
Griffioen startte zijn loopbaan bij Renault Nederland in 1999 als Manager Dealer Development. Vanaf eind 2000 was hij Manager Strategie & Dealer Development voor Renault en Nissan. Per 1 januari 2004 werd hij aangesteld als Area Operations Manager Renault voor de zuidelijke helft van Nederland.

In zijn nieuwe functie als Director Sales & Network bij Nissan Nederland is Griffioen verantwoordelijk voor de verkoopresultaten van het merk in Nederland. Hij geeft leiding aan het team van de front-office directie Sales. Griffioen rapporteert rechtstreeks aan de Brand Director van Nissan Nederland, Hans-Werner Hauth.

De nieuwe Director Sales & Network is uiteraard blij met zijn nieuwe functie. 'Het is een perfect moment om in te stappen. Nissan introduceert belangrijke modellen, zoals de nieuwe Pathfinder en de 350Z Roadster. De Murano staat net bij de dealers en op de Autosalon van Genève presenteren we de opvolger van de Pickup, de Navara. Kortom, het is een boeiende tijd. Samen met de dealerorganisatie doen we er alles aan om deze producten en ons overige gamma tot een succes te maken.'