P E R S B E R I C H T
's-Hertogenbosch, 1 april 2005
Weer prijsverlagingen bij Edah
Zoals beloofd bij de eerste 250 prijsverlagingen van 7 maart jl. verlaagt Edah opnieuw de prijzen. Vanaf maandag 4 april a.s. worden wederom 250 artikelen fors goedkoper. Hiermee bevestigt Edah haar positie van uiterst prijsaantrekkelijke supermarkt.
Vanaf volgende week betalen Edah-klanten voor in totaal 500 artikelen gemiddeld 10% minder dan een goede maand geleden. Het betreft vooral producten van de bekende A-merken, maar ook producten van het Edah-merk.
Maar consumenten kunnen voor meer dan alleen lage prijzen bij Edah terecht. Edah onderscheidt zich van andere discounters door ook een zo volledig mogelijk assortiment te bieden, waaronder een uitgebreid aantal versproducten, en verrassende aanbiedingen.
In het kader van de terugkeer van Edah naar de oorspronkelijke basis als populaire discountsupermarkt zijn binnen het totale bestand van 286 winkels inmiddels 54 winkels omgebouwd tot Edah Lekker & Laag. Edah Lekker & Laag zal de basis vormen voor de toekomst van alle Edah-winkels.
Een volledige ombouw van alle winkels heeft echter tijd nodig. Met de huidige prijsverlagingen zet Edah in alle winkels die nog niet tot Edah Lekker & Laag zijn omgebouwd, alvast een stap in de richting van de nieuwe formule.
Dat deze nieuwe positionering zijn vruchten afwerpt, bewees het tv-programma 'Kassa' van zaterdag 26 maart jl., waarin Edah Lekker & Laag in een prijsvergelijking als goedkoopste uit de bus kwam.
Laurus en de weg naar herstel
Laurus stelt zich ten doel zijn positie in de Nederlandse levensmiddelenmarkt de komende jaren in belangrijke mate te versterken, daarbij gebruikmakend van onderling verschillende winkelformules die zelfstandig, vanuit een eigen identiteit en commercieel beleid, hun specifieke marktsegment bewerken. Laurus werkt aan haar herstel op basis van een herstelplan, lopend tot eind 2007. De weg naar herstel wordt daadkrachtig maar stap voor stap afgelegd, onder voortdurende en scherpe bewaking van de kosten van de bedrijfsvoering en met een geconcentreerde en ononderbroken aandacht voor de back-office processen. In 2005 geeft Laurus naast een verdere verhoging van de efficiency prioriteit aan de verbetering van de winkelformules.
---
Perscontacten:
Laurus NV