NISB
FLASH!-beweegcampagne: Spetterende Ontspanning bij Sportfondse
Sportfondsen Nederland gaat haar bezoekers vanaf 1 april nog meer
wijzen op het belang van bewegen. Dan wordt het nieuwe programma
geïntroduceerd: ClubAqua, een clubformule van diverse beweeg- en
wateractiviteiten. Hiermee is Sportfondsen Nederland één van de
bedrijven die deelneemt aan de publiekscampagne FLASH!.
De eerste stap naar bewuster bewegen hebben Sportfondsen Nederland en
FLASH! de afgelopen maanden al gezet met Sinterklaasfeesten in het
zwembad en met het FLASH! Family Fit festival op 3 en 4 januari.
Tijdens dit festival konden gezinnen met kinderen op een speelse
manier kennis maken met het aanbod. Tegelijkertijd werden zij bewust
gemaakt van de voordelen van bewegen voor de gezondheid.
ClubAqua(r)
De publiekscampagne FLASH!, uitgevoerd door het Nederlands Instituut
voor Sport en Bewegen (NISB), wil Nederlanders wijzen op een gezonde
leefstijl met voldoende lichaamsbeweging. FLASH! bevordert het
alledaagse bewegen. Onder voldoende bewegen wordt verstaan: 30 minuten
matig intensief in beweging, minimaal vijf dagen in de week. Daarom
onderschrijft FLASH! de actie van Sportfondsen Nederland om in hun
accommodaties (zwembaden, sport en recreatiehallen) de consumenten
bewust te laten worden van hun leefpatroon. ClubAqua is een manier om
swingend te werken aan de gezondheid.
In het Rotterdamse zwembad Zevenkampse Ring bijvoorbeeld, is veel
belangstelling voor de basiscursus ClubAquaslank, waar gezonde
levensstijl het hoofdonderwerp is. aldus Robert Heusinkveld, marketing
manager van Sportfondsen Nederland. Naast de aandacht voor het
dagelijkse voedingspatroon wordt er een royale plaats ingeruimd voor
lichamelijke activiteit. De combinatie van deze twee is belangrijk om
tot een verantwoord resultaat te komen. De work-outs van ClubAqua zijn
groepstrainingen op muziek, met deels oefeningen voor het
uithoudingsvermogen, deels spierversterkende oefeningen. Andere
producten van ClubAqua, waarmee spetterende ontspanning wordt
gegarandeerd, zijn Club Aquarobics, Club Aquajogging, Club
Aquafifty-fit en Club Aquaspinning.
FLASH! op de werkplek
Sportfondsen Nederland is een voorbeeld in de bedrijfscampagne van
FLASH! Sinds september 2004 heeft FLASH! ook vele andere bedrijven in
beweging gekregen. Met name de sectoren waar veel zittend werk
plaatsvindt (op kantoor of in de transportbranche) of waar veel wordt
gewerkt in één houding, worden aangezet na te denken of de werknemers
voldoende bewegen. FLASH! biedt bedrijven onder meer een
beweegexpositie, lunchworkshops, een promotiepakket en een campagnebus
waarin werknemers worden getest op hun gezondheid (zie ook
www.flash123.nl; op de werkplek).
Het is cruciaal dat de oproep om meer te bewegen niet alleen van de
overheid komt, maar dat bedrijven en maatschappelijke organisaties
daar vierkant achter staan. In die zin is het verheugend dat een
bedrijf als Sportfondsen Nederland al zijn communicatiemogelijkheden
hiervoor inzetzegt campagneleider Hans van Helden van FLASH!.