Gemeente Hulst
Persbericht - 30.03.2005
Onderzoek klanttevredenheid Wet werk en bijstand
Eind 2004 stelde de gemeente Hulst een onderzoek in naar de
tevredenheid van de klanten met een uitkering op basis van de Wet Werk
en Bijstand (WBB). Het betrof een kort onderzoek om een eerste indruk
te krijgen. Hetzelfde onderzoek is tegelijkertijd in een aantal andere
Nederlandse gemeenten uitgevoerd, zowel grote als kleine. Zo kunnen de
bevindingen worden vergeleken met resultaten uit andere gemeenten.
Van de 302 klanten hebben er in de gemeente Hulst 138 de vragenlijst
ingevuld. Dat is 46%, hetgeen voor een tevredenheidonderzoek onder
WWB-klanten een goede respons.
Bij enkele vragen is aan klanten gevraagd om een rapportcijfer te
geven. In het algemeen wordt niet veel hoger dan een 7 gegeven.
Gemiddelde cijfers die hoger dan 7 uitkomen zijn en indicatie dat de
klanten tevreden zijn.
De WWB-klanten werden op zaken ondervraagd als algemene
dienstverlening, de waardering van de medewerkers en
klachtenafhandeling. Daarnaast werd de klanten gevraagd een aantal
verbeterpunten aan te geven. De algemene dienstverlening is
gewaardeerd met 7.2. Dat is beter dan de landelijke score van 7.0. Uit
het onderzoek blijkt dat het toch goed is om aan een aantal onderdelen
extra aandacht te besteden, zodat de klantvriendelijkheid verbetert.
Het gaat dan bijvoorbeeld om voorlichting over diverse regelingen. In
de loop van 2004 start de gemeente met de vervolgacties op het
klanttevredenheidonderzoek.
Voor meer informatie over het onderzoek kunt u terecht op
www.gemeentehulst.nl, in het menu onder actueel, of het rapport hier
downloaden
---
Gemeente Hulst
Team Communicatie
Cindy van Driessche.
Tel : 0114-389137
Email: cde@gemeentehulst.nl