VODAFONE
http://www.vodafone.nl
Vodafone klanten bannen expliciet erotische content
Vodafone klanten als eerste in staat om expliciet erotische content te
bannen van mobieltje
Maastricht, 29 maart 2005 - Vanaf begin mei kunnen Vodafone klanten op
hun mobiele telefoon expliciet erotische content, aangeboden via
Vodafone live!, blokkeren. Met 'Vodafone Access Control' kunnen
klanten hun mobiele behoeften aanpassen door expliciet erotische
content te blokkeren wanneer zij dit wensen. 'Vodafone Access Control'
is een extra dienst die is toegevoegd aan de reeds bestaande
samenwerking die Vodafone heeft met De Kijkwijzer. Vodafone is hiermee
de eerste operator in Nederland die haar klanten toegangsbeheer voor
multimediale diensten aanbiedt.
Verantwoorde manier
Vodafone streeft ernaar om op een verantwoorde manier klanten via
Vodafone live! een zo breed mogelijk pakket aan content aan te bieden
en neemt een pro-actieve en leidende rol in het beheer daarvan. Het
pakket aan content en diensten dat beschikbaar is via Vodafone live!
is indrukwekkend. De nieuwe mogelijkheden en de groei van het aantal
content diensten brengen echter ook belangrijke verantwoordelijkheden
met zich mee, zoals een toegangsbeperking voor content die niet
geschikt is voor een jonger publiek. Om deze reden biedt Vodafone
alleen expliciet erotische content aan aan haar postpaid klanten,
omdat deze boven de 18 zijn. Met Vodafone Access Control worden
klanten in staat gesteld om de toegang tot deze nieuwe content
categorie te blokkeren door eenvoudigweg te bellen met Vodafone
Customer Services.
Kijkwijzer
Begin 2004 heeft Vodafone het initiatief genomen om de handen ineen te
slaan met andere mobiele operators om te komen tot implementatie van
De Kijkwijzer op alle mobiele portals. Met behulp van 'Kijkwijzer'
zien klanten bij alle video content op hun mobiele telefoon een
pictogram voorzien van een leeftijdsadvies. 'Kijkwijzer' is een
initiatief van het Nederlands Instituut voor Classificatie van
Audiovisuele Media (NICAM) en is al geĂŻntroduceerd in de Vodafone
live! omgeving. Vodafone Access Control is een volgende stap van
Vodafone om haar verantwoordelijkheid te nemen voor de rijkere content
die ze haar klanten via UMTS biedt en zal in de komende weken worden
aangeboden.
/ / / / / / / / / / / / / / / /
Vodafone en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Dit initiatief is in lijn met Vodafone's uitgebreide programma op het
gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. In maart van dit
jaar presenteerde Vodafone Nederland haar Maatschappelijk Jaarverslag
2004: 'Zorgvuldig zakendoen met passie'. Als wereldwijde marktleider
op het gebied van mobiele telecommunicatie streeft Vodafone ernaar een
voorbeeldrol te vervullen op het gebied van maatschappelijke
verantwoordelijkheid. Zij doet dit door bijvoorbeeld de introductie
van Content Standaarden binnen Vodafone live! en door een heldere
visie ten opzichte van verantwoorde marketing. Hiervan zullen vanaf
komende week brochures in alle Vodafone winkels liggen.
Vodafone Libertel N.V.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in
Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het
grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met
proportioneel meer dan 151 miljoen klanten in vijf continenten. De
Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele
operators in 26 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband
met netwerken in 14 landen.