VODAFONE
http://www.vodafone.nl

Vodafone klanten bannen expliciet erotische content

Vodafone klanten als eerste in staat om expliciet erotische content te bannen van mobieltje

Maastricht, 29 maart 2005 - Vanaf begin mei kunnen Vodafone klanten op hun mobiele telefoon expliciet erotische content, aangeboden via Vodafone live!, blokkeren. Met 'Vodafone Access Control' kunnen klanten hun mobiele behoeften aanpassen door expliciet erotische content te blokkeren wanneer zij dit wensen. 'Vodafone Access Control' is een extra dienst die is toegevoegd aan de reeds bestaande samenwerking die Vodafone heeft met De Kijkwijzer. Vodafone is hiermee de eerste operator in Nederland die haar klanten toegangsbeheer voor multimediale diensten aanbiedt.

Verantwoorde manier

Vodafone streeft ernaar om op een verantwoorde manier klanten via Vodafone live! een zo breed mogelijk pakket aan content aan te bieden en neemt een pro-actieve en leidende rol in het beheer daarvan. Het pakket aan content en diensten dat beschikbaar is via Vodafone live! is indrukwekkend. De nieuwe mogelijkheden en de groei van het aantal content diensten brengen echter ook belangrijke verantwoordelijkheden met zich mee, zoals een toegangsbeperking voor content die niet geschikt is voor een jonger publiek. Om deze reden biedt Vodafone alleen expliciet erotische content aan aan haar postpaid klanten, omdat deze boven de 18 zijn. Met Vodafone Access Control worden klanten in staat gesteld om de toegang tot deze nieuwe content categorie te blokkeren door eenvoudigweg te bellen met Vodafone Customer Services.

Kijkwijzer

Begin 2004 heeft Vodafone het initiatief genomen om de handen ineen te slaan met andere mobiele operators om te komen tot implementatie van De Kijkwijzer op alle mobiele portals. Met behulp van 'Kijkwijzer' zien klanten bij alle video content op hun mobiele telefoon een pictogram voorzien van een leeftijdsadvies. 'Kijkwijzer' is een initiatief van het Nederlands Instituut voor Classificatie van Audiovisuele Media (NICAM) en is al geĂŻntroduceerd in de Vodafone live! omgeving. Vodafone Access Control is een volgende stap van Vodafone om haar verantwoordelijkheid te nemen voor de rijkere content die ze haar klanten via UMTS biedt en zal in de komende weken worden aangeboden.

/ / / / / / / / / / / / / / / /

Vodafone en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Dit initiatief is in lijn met Vodafone's uitgebreide programma op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. In maart van dit jaar presenteerde Vodafone Nederland haar Maatschappelijk Jaarverslag 2004: 'Zorgvuldig zakendoen met passie'. Als wereldwijde marktleider op het gebied van mobiele telecommunicatie streeft Vodafone ernaar een voorbeeldrol te vervullen op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zij doet dit door bijvoorbeeld de introductie van Content Standaarden binnen Vodafone live! en door een heldere visie ten opzichte van verantwoorde marketing. Hiervan zullen vanaf komende week brochures in alle Vodafone winkels liggen.

Vodafone Libertel N.V.

Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met proportioneel meer dan 151 miljoen klanten in vijf continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 26 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 14 landen.