BMC Software neemt OpenNetwork over
BMC lost belofte van groeistrategie voor identiteitsbheheer in door toevoeging van functionaliteit voor internettoegangsbeheer
SCHIPHOL-RIJK, 29 maart 2005- BMC Software, Inc. (NYSE: BMC), vooraanstaand leverancier van oplossingen op het gebied van Enterprise Management, kondigt vandaag de aankoop aan van de niet-beursgenoteerde onderneming OpenNetwork, een toonaangevende leverancier van oplossingen voor beheer van toegangsmanagement en single sign-on. BMC Software breidt met deze acquisitie haar productaanbod voor identiteitsmanagement uit met browser-based verificatie- en autorisatieoplossingen. BMC speelt hiermee in op de toenemende vraag naar internettoepassingen als onderdeel van een complete oplossing voor identiteitsbeheer. Met deze oplossingen kunnen bedrijven web-based applicaties, vanuit verschillende bedrijfsomgevingen, veilig beheren. OpenNetwork brengt BMC Software eveneens extra mogelijkheden voor identiteitsbeheer, die veilige en zeer efficiënte e-commerce mogelijk maakt.
Met deze acquisitie versterkt BMC Software haar concurrentiepositie, omdat het bedrijf nu een completer pakket voor identiteitsbeheer kan aanbieden. Met de toevoeging van OpenNetwork biedt BMC Software's aanbod voor identiteitsbeheer nu ook beheer van internettoegang, single sign-on (SSO) tot internet en overkoepelende identiteitsservices voor web-enabled applicaties. Dit nieuwe aanbod vormt een aanvulling op de bestaande oplossingen voor identiteitsbeheer van het bedrijf, zoals gebruikersvoorzieningen, workflow, beheer van enterprise directory-content, enterprise single sign-on en audit- en compliancebeheer. "IT-afdelingen binnen bedrijven hebben op dit moment hun handen vol aan het verkleinen van risico's, niet geautoriseerde gebruikers toegang weren, voorschriften naleven en vertrouwen winnen bij klanten en partners. De natuurlijke reactie hierop is om identity-based security en accountability te verbeteren door middel van het gebruik van een veilige infrastructuur voor identiteits- en toegangsbeheer", aldus Phil Schacter, vice president en service director van The Burton Group. "Bedrijfsinkopers geven nu de voorkeur aan holistische, geïntegreerde oplossingen voor identiteits- en toegangsbeheer, waarmee het hele gebied van verificatie, autorisatie en gebruikersbeheer wordt gedekt."
Het afgelopen jaar heeft BMC Software hard gewerkt aan de uitvoering van een strategie gericht op de uitbreiding van het productassortiment voor identiteitsbeheer, ter verbetering van het Business Service Management (BSM) aanbod van het bedrijf. Hiermee kan de klant IT vanuit een zakelijk perspectief beheren. Beheer van internettoegang betekent een versterking en uitbreiding van de voordelen van BSM, tot over de grenzen van een organisatie, inclusief klanten en partners.
"Internetapplicaties zijn voor veel bedrijven de kern van het op tijd leveren van goederen en diensten aan hun klanten, medewerkers en partners. Het bieden van functionaliteit voor het beheer van internettoegang, met een focus op BSM, is voor BMC een essentiële mogelijkheid om zich in de markt te onderscheiden", stelt Somesh Singh, vice president en general manager, identity management business unit van BMC Software. "Ons doel is het leveren van oplossingen die zijn aangepast aan de processen van onze klanten, in plaats van onze klanten te vragen hun processen aan te passen aan onze oplossingen. Met de acquisitie van OpenNetwork hebben wij een belangrijke nieuwe stap gezet om een van de krachtigste en toch gemakkelijk te implementeren oplossingen voor identiteitsbeheer binnen de branche te leveren."
"Het doel van BMC om volledig geïntegreerde en complete oplossingen voor identiteitsbeheer aan zijn klanten te leveren loopt geheel synchroon met onze missie", aldus Bob Worner, CEO van OpenNetwork. "Onze klanten profiteren van deze strategische zet omdat we de kracht van onze producten koppelen aan BMC's identity management suite, haar sterke financiële positie en wereldwijd bereik. Bovendien kunnen wij nu samen doorgroeien in ons streven naar het leveren van hoogwaardige producten aan ons huidige, groeiende klantenbestand."
OpenNetwork is een niet-beursgenoteerde onderneming. Haar hoofdkantoor is gevestigd in Clearwater, Florida en ze heeft een vestiging in het Verenigd Koninkrijk. OpenNetwork levert services aan meer dan 70 klanten over de hele wereld binnen sectoren zoals financiële dienstverlening, verzekeringswezen, telecommunicatie, gezondheidszorg, distributie, nutsvoorzieningen, technologie en productie. BMC Software koopt 100 procent van OpenNetwork's activa voor een bedrag van $18 miljoen in contanten. Circa 40 medewerkers van OpenNetwork zullen als gevolg van de acquisitie overgaan naar de Identity Management Business Unit van BMC Software. Belangrijkste voordelen van de acquisitie:
* Biedt klanten één gebruiksvriendelijke, op internet gebaseerde beheersconsole, waardoor beheerders interne en externe gebruikers binnen meerdere ondernemingen en IT-domeinen kunnen beheren * Maakt samenwerking tussen klanten en partners mogelijk door beheer van identiteitsinformatie tot over de grenzen van de onderneming, ter ondersteuning van overkoepelende identiteitsservices * Biedt klanten een zeer gemakkelijk te implementeren oplossing voor het beheren van internettoegang, die te combineren is met platforms gebaseerd op Java en Microsoft
* Creëert nieuwe zakelijke kansen voor BMC Software bij ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf (MKB) OpenNetwork maakt gebruik van de functionaliteit voor synchronisatie van gegevens via de Microsoft Identity Integration Server (MIIS), om zo het aanbieden van role-based voorzieningen binnen een breed scala aan bedrijfsmiddelen mogelijk te maken, inclusief systemen die op dit moment niet worden ondersteund door MIIS zoals RACF, AS/400, SAP R/3, Solaris en AIX. Het kan snel en stapsgewijs worden geïmplementeerd, waardoor het gemakkelijk kan worden aangepast aan veranderende behoeften van de klant. Het product voldoet aan I18N en is aangepast voor de Franse, Duitse, Spaanse, Italiaanse en Chinese markt. BMC Software start per direct met de levering van een groot aantal van deze oplossingen.
Over Business Service Management
Business Service Management (BSM) is een door BMC Software ontwikkelde benadering voor beheer van IT en operationele diensten vanuit een zakelijk perspectief. BSM stelt organisaties in staat de invloed van technische aanpassingen op zakelijk functioneren te begrijpen en te voorspellen en, omgekeerd, zich bewust te zijn van de betekenis van wijzigingen in zakelijk opereren voor de IT-omgeving. Dit inzicht in wisselwerking tussen bedrijfspraktijk en IT-realiteit draagt bij tot betere klantenservice en optimale prestaties. Voor meer informatie over BSM kunt u terecht op
Over BMC Software
BMC Software, Inc. , is een vooraanstaand leverancier van oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor beheer van IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert oplossingen voor Business Service Management in de vorm van bedrijfssystemen, applicaties, databases en service management. BMC Software is opgericht in 1980 en heeft vestigingen over de hele wereld. Over het boekjaar 2004 realiseerde de onderneming een omzet van meer dan $1,4 miljard. Bezoek voor meer informatie de website van BMC Software: www.bmc.com
Forward-Looking Statements
Bepaalde uitspraken in dit persbericht zijn 'forward-looking statements' in de zin van het Amerikaanse effectenrecht. Deze forward-looking statements omvatten, maar zijn niet beperkt tot, BMC Software's acquisitie van OpenNetwork, BMC Software's verwachte financiële prestaties (inclusief de citaten van het management in dit persbericht) en BMC Software's strategische en operationele plannen. Werkelijke gebeurtenissen of resultaten kunnen als gevolg van een aantal risico's en onzekerheden aanzienlijk afwijken van de in dit persbericht beschreven gebeurtenissen en resultaten. Mogelijke risico's en onzekerheden betreffende de acquisitie zijn onder andere de reactie van de klanten van BMC Software en OpenNetwork op de transactie en BMC Software's vermogen om OpenNetwork's activiteiten en medewerkers succesvol te integreren. Meer informatie over mogelijke factoren die van invloed kunnen zijn op BMC Software's activiteiten en financiële resultaten zijn opgenomen in BMC Software's Jaarverslag in formulier 10-K over het fiscale jaar dat eindigde op 31 maart 2004, ingediend bij de Securities and Exchange Commission (de "SEC") en verkrijgbaar via de website van de SEC op www.sec.gov.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: +31 (0) 20-5304349
E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl
# # #
BMC Software, de BMC Software logo's en alle ander namen van producten of diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van BMC Software, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de desbetreffende organisaties. © 2004, BMC Software, Inc. Alle rechten voorbehouden.