CREATIVE VENUE
Gouden Gids komt met grootste MKB campagne ooit
Ondernemers in Den Haag doelwit Gouden invasie
Gouden Gids komt met grootste MKB campagne uit 41- jarig bestaan
Amsterdam, 29 maart 2005 - Katja Schuurman wijst nu ook als nationaal
campagneboegbeeld van Gouden Gids, vanaf deze week Haagse ondernemers
in klare taal de weg naar nieuwe klanten en meer omzet. De strijd
tussen De Telefoongids en Gouden Gids om de adverteerder, is hiermee
in alle hevigheid losgebarsten. De grootste MKB campagne uit de
41-jarige geschiedenis van Gouden Gids moet ondernemers in Den Haag
overtuigen dat de gids nog steeds de best renderende is van alle
bedrijvengidsen. De bekende actrice en presentatrice speelt opnieuw
een hoofdrol voor Gouden Gids. Den Haag had in het najaar ook al de
primeur toen Katja als cover model de Haagse gidseditie als eerste
sierde. De landelijke campagne-invasie met Katja start op 12 april
a.s..
Onder commando van de bekende actrice en presentatrice is Gouden Gids
werkelijk overal zichtbaar: in de lucht, op de weg (bussen, taxi's,
langs de weg (billboards, abri's), op de radio, in dag- en weekbladen
(advertenties), in mailings en - via een unieke filmrol - ook op
internet. De zogenaamde 'canvas' campagne in Den Haag is het eerste
visitekaartje dat de nieuwe eigenaren van Gouden Gids, Apex/Cinven,
afgeven aan de markt waar de slag om de adverteerder in volle
hevigheid woedt. Die gaat vooral tussen Gouden Gids en De Telefoongids
van KPN. Bewust is opnieuw voor Katja Schuurman gekozen, nu als
boegbeeld van een ware gouden campagne-invasie. Reclamebureau Van
Walbeek Etcetera bedacht het concept en produceerde de campagne.
Harry Michels, sinds 2004 de Marketing Directeur van Gouden Gids: 'De
keuze voor Katja als covermodel heeft zo'n enorme impact gehad op onze
zichtbaarheid dat de keus voor opnieuw Katja niet zo moeilijk was.
Naast het feit dat zij een heel sterk merk is, symboliseert zij voor
ons de aantrekkelijkheid van onze gidsen, voor zowel adverteerders als
consumenten. We kunnen dan ook geen betere manier bedenken dan onze
propositie aan adverteerders met haar te onderstrepen. De strijd gaat
tussen De Telefoongids en Gouden Gids, daar winden we geen doekjes om.
Dat wij de beste zijn, maken we adverteerders in de diverse
campagne-uitingen bijna 1-op-1 duidelijk. We staan voor de uitdaging
om het bewezen rendement van adverteren in onze gidsen op een
aantrekkelijke wijze kenbaar te maken. Katja doet dat zonder enige
twijfel'.
Fotobijschrift: Campagnecollage
Katja Schuurman voert een ware gouden invasie aan in Den Haag als
nieuw nationaal boegbeeld van Gouden Gids. De hofstad wordt overvallen
met bijna 100 verschillende uitingen op taxi's, achter op bussen, in
bushokjes, via advertenties, mailings en in de lucht achter een
sportvliegtuigje. Vanaf 12 april volgt de landelijke campagne.
Fotografie: Eric van den Elsen; Visagie en kapper: Renate Mandic;
Concept, productie, realisatie: Van Walbeek Etcetera en Van Wanten
Etcetera.