CREATIVE VENUE

Gouden Gids komt met grootste MKB campagne ooit

Ondernemers in Den Haag doelwit Gouden invasie

Gouden Gids komt met grootste MKB campagne uit 41- jarig bestaan

Amsterdam, 29 maart 2005 - Katja Schuurman wijst nu ook als nationaal campagneboegbeeld van Gouden Gids, vanaf deze week Haagse ondernemers in klare taal de weg naar nieuwe klanten en meer omzet. De strijd tussen De Telefoongids en Gouden Gids om de adverteerder, is hiermee in alle hevigheid losgebarsten. De grootste MKB campagne uit de 41-jarige geschiedenis van Gouden Gids moet ondernemers in Den Haag overtuigen dat de gids nog steeds de best renderende is van alle bedrijvengidsen. De bekende actrice en presentatrice speelt opnieuw een hoofdrol voor Gouden Gids. Den Haag had in het najaar ook al de primeur toen Katja als cover model de Haagse gidseditie als eerste sierde. De landelijke campagne-invasie met Katja start op 12 april a.s..

Onder commando van de bekende actrice en presentatrice is Gouden Gids werkelijk overal zichtbaar: in de lucht, op de weg (bussen, taxi's, langs de weg (billboards, abri's), op de radio, in dag- en weekbladen (advertenties), in mailings en - via een unieke filmrol - ook op internet. De zogenaamde 'canvas' campagne in Den Haag is het eerste visitekaartje dat de nieuwe eigenaren van Gouden Gids, Apex/Cinven, afgeven aan de markt waar de slag om de adverteerder in volle hevigheid woedt. Die gaat vooral tussen Gouden Gids en De Telefoongids van KPN. Bewust is opnieuw voor Katja Schuurman gekozen, nu als boegbeeld van een ware gouden campagne-invasie. Reclamebureau Van Walbeek Etcetera bedacht het concept en produceerde de campagne.

Harry Michels, sinds 2004 de Marketing Directeur van Gouden Gids: 'De keuze voor Katja als covermodel heeft zo'n enorme impact gehad op onze zichtbaarheid dat de keus voor opnieuw Katja niet zo moeilijk was. Naast het feit dat zij een heel sterk merk is, symboliseert zij voor ons de aantrekkelijkheid van onze gidsen, voor zowel adverteerders als consumenten. We kunnen dan ook geen betere manier bedenken dan onze propositie aan adverteerders met haar te onderstrepen. De strijd gaat tussen De Telefoongids en Gouden Gids, daar winden we geen doekjes om. Dat wij de beste zijn, maken we adverteerders in de diverse campagne-uitingen bijna 1-op-1 duidelijk. We staan voor de uitdaging om het bewezen rendement van adverteren in onze gidsen op een aantrekkelijke wijze kenbaar te maken. Katja doet dat zonder enige twijfel'.

Fotobijschrift: Campagnecollage
Katja Schuurman voert een ware gouden invasie aan in Den Haag als nieuw nationaal boegbeeld van Gouden Gids. De hofstad wordt overvallen met bijna 100 verschillende uitingen op taxi's, achter op bussen, in bushokjes, via advertenties, mailings en in de lucht achter een sportvliegtuigje. Vanaf 12 april volgt de landelijke campagne.

Fotografie: Eric van den Elsen; Visagie en kapper: Renate Mandic; Concept, productie, realisatie: Van Walbeek Etcetera en Van Wanten Etcetera.