ST PLATFORM RADIO EXPLOITANTEN
DHL wint Gouden DATje 2004
Persbericht 24 maart 2005
DHL WINT GOUDEN DATje 2004
Amsterdam - Expressbezorger DHL heeft vanavond tijdens RadioLive 2005
het 'Gouden DATje' gewonnen. De radiocommercial 'Sleutels' werd door
luisteraars van alle radiostations uitgeroepen tot de leukste,
origineelste en beste radiocommercial van het jaar. DHL kreeg maar
liefst 22 procent van de stemmen.
In de commercial belt Noordzee deejay Gordon in de hoedanigheid van
zijn alter-ego mevrouw De Waal naar het callcenter van DHL om een
pakketje versturen. 'Wat zit daarin?', vraagt vervolgens een
vriendelijke dame? 'Sleutels', luidt het antwoord. 'Waar moet het
pakketje heen?', vraagt ze. 'Naar Sloten'. De winnende commercial werd
bedacht door reclamebureau Ogilvy & Mather.
Overige genomineerden voor het 'Gouden DATje' 2004' waren KPN Planet
Internet, Citroën Nederland BV, Accor Hotels, Opel Nederland BV, Shell
Nederland BV, TomTom Navigatie Systemen, Holland Casino, Unilever en
Kamer van Koophandel.
De radioreclameprijs, het 'Gouden DATje' is de publieksprijs voor de
beste radiocommercial. Luisteraars van alle radiostations konden op de
website www.besteradiocommercial.nl
een stem uitbrengen op hun favoriete radiocommercial. De winnende
adverteerder krijgt uiteraard de trofee het 'Gouden DATje', maar
daarnaast ook voor totaal ruim Euro 100.000,- aan commercialzendtijd
bij de deelnemende radiostations.
De uitreiking van het 'Gouden DATje' is een initiatief van de
Stichting Platform Radio Exploitanten (kortweg PRE). PRE is opgericht
op 7 januari 2000 en wil het kenniscentrum zijn voor iedereen die zich
beroepsmatig bezighoudt met het medium radio. Door de bundeling van
krachten van publieke en commerciële omroepen wil PRE de ontwikkeling
van het vakgebied stimuleren.
---
Noot voor de redactie,