ST PLATFORM RADIO EXPLOITANTEN

DHL wint Gouden DATje 2004

Persbericht 24 maart 2005

DHL WINT GOUDEN DATje 2004

Amsterdam - Expressbezorger DHL heeft vanavond tijdens RadioLive 2005 het 'Gouden DATje' gewonnen. De radiocommercial 'Sleutels' werd door luisteraars van alle radiostations uitgeroepen tot de leukste, origineelste en beste radiocommercial van het jaar. DHL kreeg maar liefst 22 procent van de stemmen.

In de commercial belt Noordzee deejay Gordon in de hoedanigheid van zijn alter-ego mevrouw De Waal naar het callcenter van DHL om een pakketje versturen. 'Wat zit daarin?', vraagt vervolgens een vriendelijke dame? 'Sleutels', luidt het antwoord. 'Waar moet het pakketje heen?', vraagt ze. 'Naar Sloten'. De winnende commercial werd bedacht door reclamebureau Ogilvy & Mather.

Overige genomineerden voor het 'Gouden DATje' 2004' waren KPN Planet Internet, Citroën Nederland BV, Accor Hotels, Opel Nederland BV, Shell Nederland BV, TomTom Navigatie Systemen, Holland Casino, Unilever en Kamer van Koophandel.

De radioreclameprijs, het 'Gouden DATje' is de publieksprijs voor de beste radiocommercial. Luisteraars van alle radiostations konden op de website www.besteradiocommercial.nl
een stem uitbrengen op hun favoriete radiocommercial. De winnende adverteerder krijgt uiteraard de trofee het 'Gouden DATje', maar daarnaast ook voor totaal ruim Euro 100.000,- aan commercialzendtijd bij de deelnemende radiostations.

De uitreiking van het 'Gouden DATje' is een initiatief van de Stichting Platform Radio Exploitanten (kortweg PRE). PRE is opgericht op 7 januari 2000 en wil het kenniscentrum zijn voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met het medium radio. Door de bundeling van krachten van publieke en commerciële omroepen wil PRE de ontwikkeling van het vakgebied stimuleren.


---

Noot voor de redactie,