-------------------------------------------------------------------------- Slimme bushaltes van Hermes gebruiken reizigerinformatiesysteem Ferranti --------------------------------------------------------------------------
Ferranti's Transport Enterprise Solutions ingezet voor actuele reisinformatie en optimalisering dienstregelingen Amsterdam, 24-03-2005
Ferranti, leverancier van gespecialiseerde IT-oplossingen en -diensten, maakt bekend dat openbaar vervoerbedrijf Hermes gebruik maakt van Ferranti's Transport Enterprise Solutions (TES) voor het nieuwe Busstop Informatie Systeem, BIS. Hermes gebruikt BIS om haar reizigers in Limburg en Oost-Brabant nog betere service te kunnen verlenen, door ze actuele reisinformatie te bieden via een dynamisch halte-informatiesysteem, InfoTin.
"Binnen het Busstop Informatie Systeem vormt TES, naast Infotin, een belangrijke en onmisbare schakel," aldus René van den Broek, Hoofd ICT bij de Hermes Groep . "De keuze voor TES was voor Hermes eenvoudig. Daar waar mogelijk maakt Hermes gebruik van bewezen technologie. Het TES-systeem is al geruime tijd in gebruik bij verschillende openbaar vervoerbedrijven en functioneert daar naar behoren."
Ferranti levert het centrale reizigers- en managementinformatiesysteem voor BIS. Dit systeem verzamelt voertuiggegevens en vergelijkt die met de dienstregeling, zodat reizigers actuele informatie krijgen via haltedisplays. Verder levert het systeem managementinformatie, zodat de prestaties op de verschillende lijnen gecontroleerd kunnen worden.
Hermes start met een pilot van vijftig voertuigen en vijftig haltedisplays. Uiteindelijk zullen alle 350 bussen aangesloten worden op het BIS en zullen 2000 haltes van Hermes uitgerust worden met een display.
Ferranti's Transport Enterprise Solutions (TES) zijn geïntegreerde oplossingen, speciaal ontwikkeld voor de vervoersector. TES wordt ingezet voor passagierinformatie, managementinformatie, en meldkamer- en gebouwenbeheer. Specifieke oplossingen kunnen bestaan uit afzonderlijke TES-modules of een combinatie daarvan, en kunnen aangepast worden al naar gelang de behoeften en wensen van de klant. TES is gebaseerd op een open systeemarchitectuur, waardoor het relatief eenvoudig geïntegreerd kan worden met de systemen van derden.
-------------------------------------------------------------------------- END --------------------------------------------------------------------------
Over Ferranti
Ferranti Computer Systems is in 1976 opgericht als onderdeel van Ferranti International. Sinds 1994 maakt Ferranti deel uit van de Nederlandse Nijkerk Groep. Naast het hoofdkantoor in Antwerpen heeft het bedrijf een kantoor in Amsterdam. Ferranti heeft ruim 25 jaar ervaring in IT-consultancy, systeemontwikkeling en integratie, netwerktechnologie, managed services en Business Proces Outsourcing. Reeds in 1994 behaalde Ferranti als een van de eerste IT-bedrijven een ISO-9001 certificaat. Ferranti is gespecialiseerd in een aantal specifieke markten, waaronder de energiesector, openbaar vervoer, industrie en dienstverlenende bedrijven. Tot de klanten van Ferranti behoren onder meer de Nederlandse Spoorwegen, Connexxion, en de Luchthaven Schiphol.
# # #