Klanttevredenheidsonderzoek
De kwaliteit van onze dienstverlening staat bij ons hoog in het
vaandel. Het verbeteren van de kwaliteit is dan ook voortdurend een
aandachtspunt in onze organisatie. Natuurlijk hebben wij daar zelf
ideeën over, maar we willen dit ook graag afstemmen op de mening en
behoeftes van onze afnemers, de inwoners van onze gemeente. Om zicht
te krijgen op die mening en behoeftes, voeren wij een
klanttevredenheidsonderzoek uit.
Wat onderzoeken we?
Het klanttevredenheidsonderzoek is gericht op de contacten die
inwoners met ons hebben. Dit kan zijn via de telefoon, de
publieksbalie, correspondentie, e-mail of via een persoonlijk
(face-to-face) contact.
We vragen naar de tevredenheid over onder meer onze telefonische
bereikbaarheid en de deskundigheid en vriendelijkheid van de
medewerkers. Ook de begrijpelijkheid van het antwoord op gestelde
vragen, de afhandelingstermijn, de wachttijden, wachtruimte en
openingstijden van de publieksbalie en de privacy komen aan de orde.
Hoe ziet het onderzoek er uit?
We voeren het onderzoek uit met een schriftelijke enquête. Om een
representatief beeld te krijgen, versturen we 920 enquêtes. De
adressen zijn verdeeld over alle dorpen in onze gemeente. De adressen
zijn verder willekeurig uit de gemeentelijke basisadministratie
geselecteerd.
Stand van zaken
Op het moment zijn wij bezig met het opstellen van de vragenlijst.
Planning
De enquêtes vallen in de eerste of tweede week van april op de mat. In
de maand mei vindt analyse en interpretatie van de antwoorden plaats.
In juni verschijnt er een onderzoeksrapport met aanbevelingen voor
verdere verbetering van onze dienstverlening.
Laatste update: donderdag 24 maart 2005
Gemeente Eemsmond