Ingezonden persbericht



P E R S B E R I C H T

Hilversum, 23 maart 2005

Meedoen kan met SMS naar 5050:

TALPA'S TV-ZENDER KRIJGT EEN NAAM

Komende zaterdag treedt Oranje aan tegen Roemenië. Vanaf die dag kan heel Nederland een week lang meedoen met het vinden van een naam voor het kanaal waarop de wedstrijd wordt uitgezonden, de jongste televisiezender van het land. Op de website www.denieuwezender.nl staan vanaf vrijdagmiddag de voorwaarden waaronder een SMS naar het nummer 5050 kans maakt. De beste naam wordt half april bekend gemaakt en de bedenker wint een prachtige auto, een Hyundai Tucson.

Voor de actie zijn een speciale radio- en TV-spot gemaakt onder het motto 'Hoe gaat hij heten?'. In een aantal landelijke dagbladen wordt de actie op zaterdag 26 maart ondersteund met paginagrote advertenties. De radiospot wordt de gehele komende week op Radio Noordzee FM en Radio 10 Gold uitgezonden. De televisiespot is bedoeld voor rond de wedstrijd en de voorbeschouwing, die zaterdag om 18.30 uur op de zender Nickelodeon begint.

Bij Talpa Media wordt in de week vanaf 26 maart gerekend op duizenden SMS-en. Een groot aantal clubs uit de Eredivisie ondersteunt de actie door er op hun websites aandacht voor te vragen en door te linken naar de site www.denieuwezender.nl.

Talpa Media Holding is de houdstermaatschappij waarbinnen John de Mol al zijn media-activiteiten heeft ondergebracht. De belangrijkste onderdelen daarvan zijn, tot nu toe, de radiodivisie met zenders in Nederland, België en Denemarken en het Nederlandse televisiestation dat vanaf augustus gaat uitzenden. Daarnaast zijn binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek, voor de ontwikkeling van content - onder meer voor televisie - en voor cross media-activiteiten. Talpa kent nu twee branches, waarvan Talpa Media de ene is. De andere is vermogensbeheerder Talpa Capital. ______________