LEVER FABERGE
Geen fotomodel, wel stralend in cosmeticareclame
In dagelijks leven secretaresse, voor één keer model voor
cosmeticamerk
Geen fotomodel, wel stralend in cosmeticareclame
Echte Nederlandse vrouwen schitteren in bushokjes
Bodegraven - Geen fotomodel maar wel stralend op een grote advertentie
in een bushokje voor een internationaal cosmeticamerk. Dat overkwam de
Nederlandse Andrea, Henriette en Sadhana. Stuk voor stuk echte
Hollandse vrouwen die vanaf vandaag te zien zijn in een grootse
reclamecampagne van het cosmeticamerk Dove.
In vervolg op het internationale onderzoek over schoonheid, waaruit
blijkt dat één op de vijf Nederlandse vrouwen een cosmetische ingreep
overweegt, laten de Nederlandse vrouwen Andrea Develaar (30 jaar),
Henriette Muller (44 jaar) en Sadhana Bhoelai (23 jaar) zien dat een
schitterend uiterlijk niet afhankelijk is van leeftijd, afkomst of een
egale huid.
Henriette Muller, een 44-jarige secretaresse uit Den Bosch, vertelt:
'Hoewel het raar is om jezelf levensgroot in een bushokje te zien,
heeft deze advertentie het geloof in mezelf versterkt. 'Wees de vrouw
die je bent!', is mijn motto en ik hoop hiermee andere vrouwen aan te
sporen zichzelf te accepteren zoals ze zijn.'
Vrouwen niet overtuigd van eigen schoonheid
Uit een onderzoek onder ruim 3.000 vrouwen over de hele wereld blijkt
dat slechts 2% van de vrouwen zichzelf als mooi omschrijft. 'Het is
jammer dat vrouwen zichzelf vaak niet mooi vinden, want dat leidt soms
tot weinig zelfvertrouwen met alle gevolgen van dien', vertelt Marit
Kievit van Dove. 'Ik denk dat het goed is dat er een gevarieerder
beeld komt van schoonheid en dat we de stereotype kijk op schoonheid
loslaten.'
Wat is mooi ... en ben ik mooi?
Met het gebruik van echte Nederlandse vrouwen hoopt het cosmeticamerk
Dove het gat te verkleinen tussen het ideaal ('wat is mooi?') en de
realiteit ('ben ik mooi?') zodat elke vrouw het beste uit zichzelf
haalt.