LEVER FABERGE

Geen fotomodel, wel stralend in cosmeticareclame

In dagelijks leven secretaresse, voor één keer model voor cosmeticamerk
Geen fotomodel, wel stralend in cosmeticareclame Echte Nederlandse vrouwen schitteren in bushokjes

Bodegraven - Geen fotomodel maar wel stralend op een grote advertentie in een bushokje voor een internationaal cosmeticamerk. Dat overkwam de Nederlandse Andrea, Henriette en Sadhana. Stuk voor stuk echte Hollandse vrouwen die vanaf vandaag te zien zijn in een grootse reclamecampagne van het cosmeticamerk Dove.

In vervolg op het internationale onderzoek over schoonheid, waaruit blijkt dat één op de vijf Nederlandse vrouwen een cosmetische ingreep overweegt, laten de Nederlandse vrouwen Andrea Develaar (30 jaar), Henriette Muller (44 jaar) en Sadhana Bhoelai (23 jaar) zien dat een schitterend uiterlijk niet afhankelijk is van leeftijd, afkomst of een egale huid.
Henriette Muller, een 44-jarige secretaresse uit Den Bosch, vertelt: 'Hoewel het raar is om jezelf levensgroot in een bushokje te zien, heeft deze advertentie het geloof in mezelf versterkt. 'Wees de vrouw die je bent!', is mijn motto en ik hoop hiermee andere vrouwen aan te sporen zichzelf te accepteren zoals ze zijn.'

Vrouwen niet overtuigd van eigen schoonheid
Uit een onderzoek onder ruim 3.000 vrouwen over de hele wereld blijkt dat slechts 2% van de vrouwen zichzelf als mooi omschrijft. 'Het is jammer dat vrouwen zichzelf vaak niet mooi vinden, want dat leidt soms tot weinig zelfvertrouwen met alle gevolgen van dien', vertelt Marit Kievit van Dove. 'Ik denk dat het goed is dat er een gevarieerder beeld komt van schoonheid en dat we de stereotype kijk op schoonheid loslaten.'

Wat is mooi ... en ben ik mooi?
Met het gebruik van echte Nederlandse vrouwen hoopt het cosmeticamerk Dove het gat te verkleinen tussen het ideaal ('wat is mooi?') en de realiteit ('ben ik mooi?') zodat elke vrouw het beste uit zichzelf haalt.