Sterke maand februari voor Mazda in Zuid-Europa
(22-3-2005)
In de afgelopen maand februari heeft Mazda Motor Europe bijna 18.000
autoâs verkocht wat een marktaandeel vertegenwoordigt van 1,4 %.
Daarmee is de maand februari 2005 de op één na beste maand februari
in de afgelopen zes jaar.
Vijf markten boekten afgelopen maand een verkooprecord. In Italië was
het de beste februari maand ooit, met een verkoopstijging van 21 % ten
opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In Frankrijk steeg de verkoop
met 16 % wat een nieuw februarirecord voor dat land betekent. Portugal
en Spanje scoorden beide met hun marktaandelen van respectievelijk 1,4
en 0,7 procent ook een nieuw februarirecord. In Rusland bleef de
verkoop gestaag groeien: 239 procent meer dan in februari 2004.
Denemarken en Griekenland hadden ook een goede maand met
verkoopstijgingen van respectievelijk 13 en 11 procent. Het betekende
voor Griekenland de 23^e maand op rij met een stijging van het
verkoopresultaat met meer dan 10 procent. In Duitsland boekte Mazda
het beoogde marktaandeel van 2,2 procent, waarmee Duitsland op dit
moment 30 procent van de totale verkoop in februari 2005 van Mazda in
Europa voor zijn rekening neemt.
De Mazda3 had een uitstekende maand februari met een stijging in de
verkoop van 20 procent ten opzichte van februari vorig jaar. De
verkopen van de Mazda B-Serie pick-up stegen met 17 procent. Mazdaâs
aandeel in het sportieve non-premium segment bleef uitermate sterk met
voor de RX-8 en MX-5 een gezamenlijk aandeel in het segment van 15
procent. De Mazda6 is nog steeds de meest populaire Mazda in Europa,
ook in februari, met een aandeel van 34 procent in het totale aantal
verkochte Mazdaâs in februari 2005.
AutoRai