PSV

Guus Hiddink lanceert PSV-website in Peking

PSV OPENT DE DEUR NAAR CHINA

Guus Hiddink lanceert op dinsdag 22 maart in Peking de officiële website van PSV in China. In samenwerking met het internationale mediabedrijf Sportscn bouwt de club aan zichtbare aanwezigheid in Azië. "Deze voortrekkersrol van PSV in een wereldnatie als China heeft grote commerciële aantrekkingskracht", zegt directeur Rob Ribbers.

Het in Shanghai gevestigde Sportscn zocht een Europese topclub die qua uitstraling en reputatie in China is te exploiteren. "Uit onderzoek naar de online-activiteiten van G14-clubs kwam PSV als beste uit de bus", stelt Manager Media en Merchandising Peter Kentie, initiatiefnemer en projectleider namens PSV. "De uitstraling van het Europees voetbal en PSV in het bijzonder is in China is groot, dat biedt mogelijkheden op vele fronten."

De eerste aanzet tot het exploiteren van de mediarechten is de officiële PSV-website www.psv.com.cn. "De website is een actueel podium voor ons en onze sponsors en gericht op de sportieve interesses van de Chinese voetballiefhebber en PSV-fan", zegt Kentie. Commercieel directeur Rob Ribbers ziet kansen voor de zakelijke relaties van de club. "Wie een schakel zoekt tussen de associatie met topvoetbal en connecties in China, heeft in PSV een ideaal platform. PSV opent de deur naar China voor ondernemers met een Aziatische marktfocus."

Guus Hiddink: "PSV heeft zich altijd onderscheiden als het gaat om inventief te zijn met het creëren van mogelijkheden voor nieuwe bronnen, om daarmee topvoetbal op niveau te kunnen blijven spelen. Dit is weer een nieuwe kans om in een hele goede Aziatische markt voet aan de grond te krijgen. Deze moderne ontwikkeling past goed bij PSV."

De relatie tussen PSV en China is hecht. Hoofdsponsor Philips is de grootste buitenlandse werkgever in China met meer dan 20.000 medewerkers en is als merknaam populair. Drie jaar geleden zagen tientallen miljoenen Chinezen via de televisie een door Philips gesponsorde oefenwedstrijd spelen tegen het nationale elftal spelen. Voorzitter Rob Westerhof werkte jarenlang in China namens Philips en de aantrekkingskracht van Guus Hiddink is in heel Azië groot. Ook de aanwezigheid van de geslaagde Koreanen Ji-Sung Park en Young-Pyo Lee is van positieve invloed. De internationale resultaten in de Champions League zijn volgens Sportscn niet onopgemerkt gebleven in het voetbalgekke China.

Bij de lancering op dinsdagmiddag 22 maart in het China World Hotel in hoofdstad Peking, zal Guus Hiddink de opening verrichten en de website presenteren aan de Chinese televisie- en printmedia in het bijzijn van de CEO van Sportscn en vertegenwoordigers van de Chinese voetbalbond CFA.

Over Sportscn:
Sportscn is een multimediabedrijf dat zich richt op de Chinese sportmarkt, met crossmediale activiteiten op het gebied van internet, televisie, print en mobiel. Het bedrijf bereikt dagelijks meer dan drie miljoen Chinezen. Sportscn is onderdeel van de internationale Naspers groep, beursgenoteerd aan de Nasdaq en gericht op betaaltelevisie en internet content-exploitatie.