Ingezonden persbericht
Persbericht
---
METRO KOMT MET GEURENDE ACHTERPAGINA
Amsterdam, 21 maart 2004
Gratis dagblad Metro komt vandaag, maandag 21 maart, voor het eerst met een geurende achterpagina. Lezers kunnen over de advertentie van Ajax op de achterpagina wrijven en de nieuwe geur 'Fête des Fleurs' ruiken. Het is voor het eerst dat Metro deze techniek toepast.
Algemeen directeur Silvio de Groot reageert: "In tijdschriften is deze 'scratch and sniff'-methode een al langer toegepaste techniek. Bij kranten staat deze echter nog in de kinderschoenen. Daarom ben ik blij dat Metro wederom voorop loopt met het innoveren van het dagbladsegment." Commercieel directeur Marcel den Hoed vult aan: "Metro prikkelt de zintuigen van de lezers om zodoende de 'call to action' verder te vergroten."
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur Metro Holland,
020 - 511 4000 / 06 - 21 843 755
Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 395.000 en op zaterdag in een oplage van 240.000 gratis verspreid via NS-stations, 222 McDonald's vestigingen, 160 postkantoren, RET Rotterdam, universiteiten, scholen, veerdiensten en ziekenhuizen. De 1.262.000 lezers (*NOM Doelgroep Monitor, nov. 2003 - okt. 2004) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.
Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 52 edities in 17 landen in 16 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 15,2 miljoen mensen Metro.