Ingezonden persbericht
CENTRIC VERZORGT ICT-BEHEER STORA ENSO BERGHUIZER PAPIERFABRIEK
IJsselstein, 21 maart. - IT-dienstverlener Centric Managed ICT Services
heeft per 1 maart het volledig beheer van de ICT-infrastructuur overgenomen
van de Nederlandse tak van papiergigant Stora Enso. De outsourcingsopdracht
heeft een looptijd van een jaar met de intentie tot verlenging voor drie
jaar. Het contract met PinkRoccade, dat afliep in 2005, is op hetzelfde
moment beëindigd.
Het merendeel van de werkzaamheden betreft de Berghuizer Papierfabriek in
Wapenveld. Op deze locatie werken 430 medewerkers in een volcontinu
productieproces. Centric begint met het overnemen van de huidige
IT-omgeving. De IT-dienstverlener is verantwoordelijk voor het beheer van
circa 300 werkplekken, het serverpark, de infrastructuur en alle
applicaties. Tevens neemt Centric de eerste- en tweede-lijns ondersteuning
voor haar rekening, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Delias blijft als
onderaannemer betrokken bij het applicatiebeheer. De komende maand worden
tools voor IT-management en beheer geïmplementeerd, wat al op korte termijn
zal leiden tot een verlaging van de beheerkosten. Later dit jaar zal de IT
bij Stora Enso verder worden gerationaliseerd en gemoderniseerd. Hierbij
gaat het om een bredere inzet van RFID (Radio Frequency Identification) in
de logistiek en uitbreiding van de mogelijkheden voor Remote Access en
Wifi-oplossingen.