CPNB
Commercial Boekenweek eerder gestopt vanwege tekort Boekenweekgeschenk
17 maart 2005
De televisiecommercial die het publiek attendeert op het
Boekenweekgeschenk Zomerhitte wordt na vandaag niet meer uitgezonden.
Naar schatting dertig procent van de boekwinkels heeft geen
Boekenweekgeschenken meer en moet de consument teleurstellen. Het
uitzenden van de spot via de publieke zenders, RTL en AT5, is daarom
nu voortijdig gestopt.
Bekijk de commercial (wmv-1mb)
Zomerhitte - geschreven door Jan Wolkers - kent een eenmalige oplage
van 750.000 exemplaren. Het jaarlijkse Boekenweekgeschenk is een nog
niet eerder gepubliceerd verhaal, dat exclusief verschijnt ter
gelegenheid van de Boekenweek. Vaste afspraak is dat het
Boekenweekgeschenk pas na een jaar in een handelseditie verschijnt.
Bekende titels uit de historie van het Boekenweekgeschenk zijn Oeroeg
van Hella S. Haasse, De nacht der Girondijnen van Prof. dr. J. Presser
en Het rookoffer vanTessa de Loo. Deze titels worden met regelmaat
herdrukt.
De Boekenweek 2005 duurt nog tot en met zaterdag 19 maart en wordt
mede mogelijk gemaakt door NS.