CPNB


Commercial Boekenweek eerder gestopt vanwege tekort Boekenweekgeschenk

17 maart 2005

De televisiecommercial die het publiek attendeert op het Boekenweekgeschenk Zomerhitte wordt na vandaag niet meer uitgezonden.

Naar schatting dertig procent van de boekwinkels heeft geen Boekenweekgeschenken meer en moet de consument teleurstellen. Het uitzenden van de spot via de publieke zenders, RTL en AT5, is daarom nu voortijdig gestopt.
Bekijk de commercial (wmv-1mb)

Zomerhitte - geschreven door Jan Wolkers - kent een eenmalige oplage van 750.000 exemplaren. Het jaarlijkse Boekenweekgeschenk is een nog niet eerder gepubliceerd verhaal, dat exclusief verschijnt ter gelegenheid van de Boekenweek. Vaste afspraak is dat het Boekenweekgeschenk pas na een jaar in een handelseditie verschijnt. Bekende titels uit de historie van het Boekenweekgeschenk zijn Oeroeg van Hella S. Haasse, De nacht der Girondijnen van Prof. dr. J. Presser en Het rookoffer vanTessa de Loo. Deze titels worden met regelmaat herdrukt.

De Boekenweek 2005 duurt nog tot en met zaterdag 19 maart en wordt mede mogelijk gemaakt door NS.