Ingezonden persbericht
Schiphol-Rijk, 16 maart 2005
PERSBERICHT
BCC introduceert vernieuwd winkelconcept in Hilversum
Sfeer en beleving bepalen inrichting en assortiment winkel
Op donderdag 17 maart opent BCC de zevenendertigste winkel in Hilversum Deze winkel is de grootste BCC-winkel tot nu toe en voldoet volledig aan het vernieuwde BCC-winkelconcept 'destination stores'. Een concept waar BCC sinds 2001 aan bouwt. Sfeer en beleving van de consument bepalen de winkelinrichting en het assortiment. Het concept is voortgekomen uit BCC's strategie om specialist onder de generalisten te worden, waarbij de laagste prijs een gegeven is en uitstekende service, inspiratie en ruime keuze de onderscheidende factoren vormen.
"Ons vernieuwde winkelconcept, waar we al langer mee bezig zijn, komt in onze nieuwe winkel in Hilversum volledig tot zijn recht door de combinatie van de centrale locatie, het ruime pand en onze retailervaring De winkel in Hilversum is goed bereikbaar voor onze klanten en het 2500 m2 oppervlak leent zich voor een inspirerende en plezierige winkelinrichting waarin sfeer, beleving, overzichtelijkheid en interactie centraal staan. Zo maken onze klanten kennis met de functionaliteit van een apparaat in de omgeving waarin het thuis hoort Waar voorheen alle televisies naast elkaar getoond werden, krijgen onze klanten nu de televisie in de mogelijke thuisomgeving te zien.. We openen dit jaar 5 tot 6 nieuwe winkels waarvan de eerstvolgende in Delft. De komende jaren streven we naar een landelijke dekking met ongeveer 70 winkels", aldus Peter Brussel, algemeen directeur BCC.
Het winkelconcept
Het winkelassortiment is opgedeeld in vier leefwerelden: 'beleef het thuis' (beeld & geluid), 'thuiswerken' (computers), 'hulp in huis' (huishouden) en 'eet smakelijk' (koken). In iedere wereld presenteert BCC verschillende producten op een open en interactieve wijze. Ook is er binnen de BCC-winkels een ruim aanbod van accessoires en van nieuwe revolutionaire apparatuur zoals Digitale TV, DVD-recorders en Flat TV. Bij speciale presentatieplekken, zoals een high-end audio auditorium, worden de diverse nieuwste technologische snufjes getoond. Daarnaast kunnen klanten telecom producten, Digital foto, camcorders en MP3-spelers in de winkel zelf uitproberen.
Ook service is onlosmakelijk met het winkelconcept verbonden. In de winkels zijn servicedesks waar verkopers klanten adviseren over de producten die het best passen bij hun wensen. BCC helpt de klant op weg, ook na aankoop van een product. Het BCC installatie- en bezorgteam zorgt ervoor dat gekochte producten thuis afgeleverd en desgewenst geïnstalleerd worden op alle dagen van de week behalve op zondag. Als er vragen zijn, kunnen klanten bellen met het BCC call center. BCC heeft ook een eigen technische dienst in huis die kennis heeft over alle verkochte producten.
Daarnaast past BCC het 'Everyday low pricing' principe toe: de consument betaalt altijd gegarandeerd de laagste prijs'
Opening Hilversum
Op donderdag 17 maart, om half tien, zal de zaak aan de Kerkbrink 9 in Hilversum worden geopend. BCC heeft voor de gelegenheid een aantal speciale openingsaanbiedingen en een prijsvraag waarmee een digitale camera te winnen is.
Over BCC
BCC is een toonaangevende elektronicaketen met 37 grote speciaalzaken in Nederland. BCC onderscheidt zich door eigentijdse, overzichtelijke winkels met een ruime product- en merkkeuze. Binnen de winkels staan sfeer en de 'beleving' van de consument centraal. De winkels zijn ingedeeld in vier leefwerelden: beeld & geluid, computers, huishouden en koken. Met het "Everyday Day Low Pricing" principe verzekert BCC haar klanten altijd van de laagste prijs. Naast deskundig personeel zijn de eigen technisch dienst, het call center en de bezorg- en installatieservice onderdelen van het servicepakket van BCC.
BCC bestaat ruim 35 jaar en maakt sinds 1997 deel uit van KESA Electricals; een van de grootste elektronicaretailers in Europa met ruim 800 winkels en 27.000 medewerkers. BCC-winkels zijn verspreid over heel Nederland. Kijk voor een overzicht op www.bcc.nl