Ingezonden persbericht


Antiglobalist wil met boycotindex bad companies te lijf

Amsterdam, 15 maart 2005 Multimiljonair en anti-globalist Max Keiser wil Coca- Cola en andere bad companies met zijn boycotbarometer www.karmabanque.com verzwakken. Het moet mogelijk zijn om het aandeel Coca-Cola binnen een jaar met veertig procent naar beneden te krijgen , zo verklaart hij deze week in Carp. Met zijn virtuele aandelenspel Karmabanque wil hij aantonen dat consumenten bereid zijn bepaalde producten te boycotten. Die boycotindex moet uiteindelijk de echte beurskoers beïnvloeden. Als beurshandelaren op Wall Street en aandeelhouders doorkrijgen hoe groot het boycotanimo van consumenten is zal dat zijn weerslag krijgen op de beurskoers.

Met een hedgefund van honderd miljoen dollar gaat Keiser deze maand de beurs op om te verdienen aan de verwachte koersval van Coke en andere bad companies . De Amerikaan Max Keiser (44) woont in Frankrijk en verdiende zijn miljoenen als beurshandelaar op Wall Street. Hij ontwikkelde de Hollywood Stock Exchange, de Amerikaanse Sterrenbeurs .

Carp

Carp is het lijfblad voor hoogopgeleide professionals met een afgeronde hbo- of wo-opleiding tot en met 37 jaar en wordt verspreid in een oplage van 150.000. Carp informeert over alle ins en outs op het gebied van werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling.

Aromedia

Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####



Ingezonden persbericht