PERSBERICHT
BSP-Partners introduceert P&O 'verzekering'
P&O specialist voor elke organisatie haalbaar
Capelle aan den IJssel, 15 maart 2005 - BSP-Partners, gespecialiseerd in Personeel en Organisatie, introduceert vandaag een 'verzekering' voor P&O zaken. Tegen een jaarpremie worden organisaties bij de meest voorkomende HRM-aangelegenheden professioneel door hen ondersteund. Leo Vuijst, directeur van BSP-Partners: "Bij veel organisaties worden P&O aangelegenheden als vacatures, arbeidsconflicten of vertrekkende medewerkers door de leidinggevende zelf afgehandeld. Men doet dit zelf, omdat er geen eigen P&O-er is of deze het te druk heeft en het inschakelen van externe specialisten duur lijkt. Wij vinden echter dat het professioneel oppakken van dit soort zaken een basis vormt voor het succes van elke organisatie. Daarnaast zijn de werkelijke kosten, gemiste baten en risico's van deze 'zelfdoen' beslissing niet altijd duidelijk in beeld."
Volledige service, geen kostenuitschieters
De P&O Pakketten van BSP-Partners dekken, tegen betaling van een premie, de P&O risico's voor een organisatie af. De voordelen hiervan zijn dat er op elk gewenst moment professionele ondersteuning op P&O gebied is en de uitgaven, zonder kostenuitschieters, worden gespreid. De premies van een P&O Pakket zijn voor de organisatie lager dan de tarieven bij het ad hoc inschakelen van P&O professionals. Bij het afsluiten van een P&O 'verzekering' kan de 'verzekerde' in elke situatie beschikken over professionele Recruiters, HR Managers, Mediators en Arbeidsjuristen zonder dat er een aparte rekening voor wordt gestuurd. Naast de dekking van onverhoopte gebeurtenissen omvatten de P&O Pakketten ook diensten die juist in elke organisatie zouden moeten plaatsvinden, zoals het maken en bijhouden van functieomschrijvingen, inwerkplannen en beoordelings- en functioneringsgesprekken. De premie is afhankelijk van het gekozen P&O Pakket (er zijn vier serviceniveaus) en blijft gelijk ongeacht het aantal werkelijk afgenomen diensten.
De vier P&O Pakketten
Bij het P&O Instroom Pakket neemt BSP-Partners het traject voor het werven en selecteren van een nieuwe medewerker op zich, telkens wanneer de 'verzekerde' functie vacant is. Daarnaast wordt het arbeidscontract beoordeeld, een inwerkplan gemaakt en een evaluatiegesprek gehouden voor het einde van de proeftijd. De premie voor dit pakket bedraagt 7% van het jaarsalaris.
Het P&O Basis Pakket bestaat naast bovenstaande instroomdiensten ook uit het ontwikkelen en actueel houden van de functieomschrijving en het jaarlijks organiseren, bijwonen en vastleggen van een functionerings- en beoordelingsgesprek. De vergoeding voor deze extra diensten bedraagt 2% bovenop het P&O Instroom Pakket.
Het P&O Totaal Pakket biedt naast de diensten uit het P&O Basis Pakket ook mediations (bemiddeling bij eventuele interne arbeidsconflicten) en het verzorgen van een exitgesprek bij vertrek. Daarnaast onderhandelt BSP-Partners, in het geval van een ontbinding van het contract door de werkgever, over een wederzijdse regeling en regelt na dit akkoord via de kantonrechter de arbeidscontractontbinding of het ontbindingsverzoek aan het CWI. De premie voor deze extra diensten bedraagt 2% bovenop het P&O Basis Pakket.
Het P&O Budget Pakket bestaat uit de diensten van het P&O Totaal Pakket exclusief die van het P&O Instroom Pakket. De vergoeding voor dit pakket is 5%.
Over BSP-Partners
BSP-Partners biedt een compleet scala van Personeel en Organisatie diensten aan. Voor haar klanten zorgt zij voor het:
· binnenkrijgen van de juiste (vaste of interim) medewerkers (instroom);
· kunnen ontwikkelen en optimaal presteren van de medewerkers (doorstroom);
· soepele verloop van het einde van een arbeidsrelatie (uitstroom). BSP-Partners richt zich op de klant, de medewerker en de specifieke situatie zelf en gaat daarmee verder dan een branche- of vakspecialisatie.
Meer informatie over de P&O Pakketten en BSP-Partners vind u op de website