Gemeente Heerhugowaard


Telefooncentrale gemeente overbelast

De gemeente was vorige week telefonisch slecht bereikbaar. Onze excuses daarvoor!

Telefonistes

Waarschijnlijk hebben meerdere inwoners er last van gehad dat de gemeente vorige week telefonisch slecht bereikbaar was. Dit gold ook voor het telefoonnummer voor vragen over de belastingaanslagen. De wachttijd liep op naar tien minuten en soms zelfs een halfuur. Hiervoor wil de gemeente Heerhugowaard haar excuses aanbieden.

De reden van de overbelaste telefooncentrale en de oplopende wachttijd was dat inwoners massaal belden over de belastingaanslagen met de nieuwe WOZ-waarden en over de slecht begaanbare wegen door de extreme sneeuwval. Het aantal telefoontjes was bijna vier keer zoveel als gebruikelijk.

De gemeente had wel voorzorgsmaatregelen getroffen voor vragen over de belastingaanslagen, maar de extreme sneeuwval was niet te voorzien. Er was dus sprake van overmacht. Inmiddels is de telefonische bereikbaarheid weer op het normale niveau.

Website
Wij willen u erop wijzen dat veel informatie over de belastingaanslagen op deze site is te vinden. De meest gestelde vragen over belastingen staan op de site. Ook kunt u in een database inloggen (via sofi-nummer en aanslagnummer) en de gegevens van uw woning bekijken en het taxatieverslag downloaden.

11-3-2005