Gemeente Heerhugowaard
Telefooncentrale gemeente overbelast
De gemeente was vorige week telefonisch slecht bereikbaar. Onze
excuses daarvoor!
Telefonistes
Waarschijnlijk hebben meerdere inwoners er last van gehad dat de
gemeente vorige week telefonisch slecht bereikbaar was. Dit gold ook
voor het telefoonnummer voor vragen over de belastingaanslagen. De
wachttijd liep op naar tien minuten en soms zelfs een halfuur.
Hiervoor wil de gemeente Heerhugowaard haar excuses aanbieden.
De reden van de overbelaste telefooncentrale en de oplopende wachttijd
was dat inwoners massaal belden over de belastingaanslagen met de
nieuwe WOZ-waarden en over de slecht begaanbare wegen door de extreme
sneeuwval. Het aantal telefoontjes was bijna vier keer zoveel als
gebruikelijk.
De gemeente had wel voorzorgsmaatregelen getroffen voor vragen over de
belastingaanslagen, maar de extreme sneeuwval was niet te voorzien. Er
was dus sprake van overmacht. Inmiddels is de telefonische
bereikbaarheid weer op het normale niveau.
Website
Wij willen u erop wijzen dat veel informatie over de
belastingaanslagen op deze site is te vinden. De meest gestelde vragen
over belastingen staan op de site. Ook kunt u in een database inloggen
(via sofi-nummer en aanslagnummer) en de gegevens van uw woning
bekijken en het taxatieverslag downloaden.
11-3-2005