Netwerkende ondernemers in de informatiesamenleving
15 maart 2005
Het belang van nieuwe ondernemingen bij economische ontwikkeling is in
onze informatiesamenleving enorm toegenomen. De ontwikkeling van
ondernemerschap in de ICT-sector en de sociale netwerken waarbinnen
ondernemers opereren is tot nu toe onderbelicht gebleven in de
wetenschappelijke literatuur. Het boek Ondernemen in netwerken brengt
hierin verandering.
Om succesvol te zijn moeten nieuwe ondernemingen vaak niet alleen
nieuwe technologische combinaties tot stand brengen en hun product
naar de markt brengen. Ze moeten ook, naast hun reeds bestaande
netwerk, nieuwe relaties ontwikkelen waarin kennis, financiële en
andere middelen worden gemobiliseerd. Het belang van goede, snelle en
relevante informatie is in onze informatiesamenleving sterk
toegenomen. Het hebben van toegang tot die informatie is daarmee
essentieel voor (startende) ondernemers. Het gaat niet alleen om
kennis, maar ook om kennissen. Succesvol ondernemen blijkt derhalve
plaats te vinden in netwerken: ik onderneem, dus ik netwerk!
Het boek Ondernemen in Netwerken is (mede)gefinancierd door het
NWO-stimuleringsprogramma Maatschappij en de Elektronische Snelweg.
................................
Meer informatie over het boek:
* Wim Hulsink (Erasmus Universiteit Rotterdam, RSM)
* t: +31 (0)10 408 26 18, whulsink@rsm.nl
* Boekgegevens: Ondernemen in Netwerken, door W. Hulsink, D. Manuel
en E. Stam (red.), Van Gorcum, 2004, 332 pagina's, 37,50. ISBN 90
232 4083 9
Meer informatie over het NWO-stimuleringsprogramma Maatschappij en de
Elektronische Snelweg:
* Bernice de Jong Boers (NWO, Maatschappij- en Gedragswetenschappen)
* t: +31 (0)70 344 09 26, jongboers@nwo.nl
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek