Ingezonden persbericht
Persbericht
Doenrade, 15 maart 2005
Nieuwe versie Jengis.nl gelanceerd
Geografische vindmachine zet MKB gratis op de kaart
DOENRADE - Alle Nederlandse bedrijven, verenigingen en evenementen kunnen vanaf nu zichzelf gratis presenteren op de vernieuwde geografische vindmachine
Jengis maakt gebruik van digitale kaarten die in- en uitzoombaar zijn. Op de site kunnen gebruikers bijna alle Nederlandse bedrijven, verenigingen en allerlei evenementen op een digitale landkaart terugvinden. De kaart is in- en uitzoombaar; op het hoogste niveau wordt Nederland en op het laagste niveau een wijk met alle straten en herkenbare punten gepresenteerd.
Jengis Nederland BV heeft alle bedrijven, verenigingen en een grote hoeveelheid evenementen gratis in haar online gegevensbank opgenomen, voorzien van bedrijfsnaam, adres, postcode en telefoonnummer. Ieder bedrijf kan vanaf nu middels de unieke login haar eigen presentatie gratis aanpassen en uitbreiden met het faxnummer, e-mail en het Internetadres. Met de unieke login kunnen vervolgens alle gegevens realtime worden beheerd via het eigen CMS-systeem van Jengis. Verenigingen en evenementen hebben nu bovendien de mogelijkheid om hun presentatie gratis uit te breiden met een logo, drie foto's, een omschrijving en trefwoorden waarop zij gevonden willen worden.
"Geografisch zoeken en lokaal adverteren heeft de toekomst", zegt Roger Bor van Jengis Nederland BV. "De consument wil geen duizenden hits meer, maar een klein aantal kwalitatief hoogstaande treffers. Vooral het MKB, organisatoren van evenementen en verenigingen kunnen daar gratis via Jengis hun voordeel mee doen."
Wie de site bezoekt, geeft allereerst op de kaart aan binnen welk gebied een specifiek zoekresultaat zich moet bevinden. Dit kan op verschillende niveaus, variërend van heel Nederland tot een bepaalde stadswijk. Vervolgens kan men zoeken op bedrijf, vereniging of evenement. Bor: "Anders dan bijvoorbeeld Gouden Gids Online kan Jengis verschillende bedrijven en instellingen tegelijk in een kaart afbeelden. Zo kan eenvoudig de dichtstbijzijnde treffer uit een grote of kleine verzameling treffers worden aangeklikt."
De gevonden resultaten worden met speldjes op de kaart weergegeven. Door op een speldje te klikken, worden uitgebreide gegevens over het bedrijf, de vereniging of het evenement zichtbaar. "Iedere speld heeft dus een eigenaar die via de unieke login de informatie die achter de speld schuilgaat op ieder moment kan wijzigen", aldus Roger Bor. "Hierdoor ontstaat er een directe interactie tussen vraag en aanbod. Ieder bedrijf, vereniging of evenement kan de zoekresultaten op elk moment beïnvloeden door de eigen gegevens of trefwoorden aan te passen. Hierdoor wordt de vindbaarheid geoptimaliseerd." Info:
Noot voor de redactie (