Protestantse Kerk in Nederland
Advertentie Protestantse Kerk wint Telegraaf-prijs
(14-3-2005)
"Al onze vestigingen elke zondag open". Dat was de kop van een
paginagrote advertentie in de zondagseditie van de Telegraaf van 13
maart. Met deze - voor de Protestantse Kerk - gratis advertentie ter
waarde van 70.000 euro, won bureau Scheepens reclame adviseurs uit
Tilburg de derde prijs in de door de Telegraaf uitgeschreven wedstrijd
"de beste zondaginhaker". Daarbij ging het erom voor de zondagskrant
een bijzondere - onalledaagse - advertentie te ontwerpen, die past bij
het karakter van de krant. Volgens de jury is het 'een zeer
verrassende en gedurfde advertentie van een onverwachte afzender. Een
leuk idee met de juiste knipoog. De advertentie zet je op het
verkeerde been en geeft wat de jury betreft een heel positief beeld'.
Volgens Willem Kramer, woordvoerder van de Protestantse Kerk in
Nederland, was de afdeling Communicatie bereid om aan de advertentie
mee te werken. 'Wat ons aansprak natuurlijk is dat het de lezers op
een aardige manier duidelijk maakt dat je op zondag nog altijd naar de
kerk kunt. Het initiatief kwam van het reclamebureau, en omdat er voor
ons geen kosten aan verbonden zijn, hebben we met plaatsing van de
tekst ingestemd. En niet in de minste plaats ook omdat we achter de
inhoud staan. Elke zondag open, iedereen welkom, daar gaat het toch om
bij de kerken.'