Politie Limburg-Noord


Politie start klanttevredenheidsonderzoek

Datum: 11-03-2005

Tijd bericht: 15:23

Plaats: Limburg-Noord

De Politie Limburg-Noord is deze week gestart met een klanttevredenheidsonderzoek. De komende drie maanden krijgen elke week tachtig mensen die aangifte hebben gedaan bij de politie een verzoek om mee te werken aan een enquête. Ze krijgen een vragenlijst voorgelegd die ze bevraagt of ze tevreden zijn over de wijze waarop ze geholpen zijn door de politie.

Uit de laatste politiemonitor bevolking van 2004 bleek, dat minder burgers (58%) tevreden waren over het laatste contact dat ze met de politie in Noord- en Midden-Limburg hadden dan het jaar daarvoor (72%). Een nadere analyse wees uit dat vooral de tevredenheid over het politiecontact bij meldingen en aangiftes sterk gedaald is ten opzichte van 2003. Het is echter niet duidelijk waar dat precies aan ligt. Het klanttevredenheidsonderzoek is een manier om daar achter te komen.

Het klanttevredenheidsonderzoek is een instrument dat door vijf regio's in Nederland voor het eerst wordt ingezet. Naast het korps Limburg-Noord, zijn dat de korpsen van Groningen, Drenthe, Friesland en Haaglanden. De verwachting is dat de eerste rapportage in mei 2005 beschikbaar is.

De politie trekt een steekproef uit groot deel van de aangiften. Deze mensen krijgen een brief met toegangscode en wachtwoord waarmee ze via www.politielimburgnoord.nl kunnen inloggen en een vragenlijst kunnen invullen. Wanneer burgers liever schriftelijk willen participeren, kunnen zij een schriftelijke vragenlijst aanvragen.